خرید و فروش انواع مختلف انگشتر

  • ۰
  • ۰

انواع ماسک پوست

کله پاچه از جمله غذاهایی است که خوردن آن از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده و در فصل زمستان به دلیل گرم و پرکالری بودن آن طرفدار بیشتری پیدا می کند. کله پاچه شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و پاچه می شود و طبخ آن زمان زیادی می برد...

گاهی می خوانیم که مصرف کله پاچه به دلیل چربی بالایی که دارد توصیه نمی شود. در گفت وگویی با دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با صحت این موضوع پرسیدیم.

▪ آقای دکتر! لطفا بفرمایید هر جزو از کله پاچه حاوی چه ترکیبی است و خوردن آن چه فایده ای دارد؟

https://elanza.com/category/nose-ear-hair-trimmer

همان طور که اشاره کردید کله پاچه قسمت های مختلفی دارد و هر کدام خاصیت ویژه ای دارند. پاچه کمترین میزان چربی را دارد و گرچه پروتئین آن بین پروتئین های حیوانی کامل نیست ولی به هر حالت چون با سایر بخش ها خورده می شود، قابل توصیه است. پاچه لذیذ است و مصرف آن ممنوعیت ندارد. زبان مثل گوشت های قرمز دیگر است اما بهتر است قسمت های آخری مثل خرخره مصرف نشود. بناگوش نیز از گوشت لخم و بخش های چربی تشکیل شده که بهتر است بخش چربی آن خورده نشود گرچه این بخش لذیذ است و گروهی از افراد به دلیل همین چربی به کله پاچه علاقه دارند. (بیشتر بخوانید: طرز تهیه کله پاچه)

▪ آیا چشم هم جزو بخش های خوراکی کله پاچه است؟

چشم بسیار پرچربی است و مصرف آن چندان توصیه نمی شود البته باز هم این موضوع به میزان مصرف افراد در ماه بستگی دارد.

 

▪ مغز چطور؟

از نظر متخصصان تغذیه مغز به دلیل چربی و کلسترول بالا قابل خوردن نیست.

 

  بیشتر بخوانید: روش تمیز کردن کله پاچه در خانه
 

▪ بهترین و بدترین قسمت کله پاچه کدام است؟

از نظر تغذیه ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می شود. البته توام بودن چربی هایی مثل تری گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می شود.

 

▪ آیا این موضوع حقیقت دارد که کله پاچه و به خصوص پاچه کلسیم بالایی دارد و برای کسانی که دچار شکستگی هستند مفید است؟

نه، این باور چندان درست نیست. در واقع آنچه برای شکستگی استخوان و جوش خوردن آن مناسب است، پروتئین است که سایر موادغذایی از این نظر ارجح هستند. بنابراین کله پاچه به دلیل چربی بالایی که دارد از این نظر مناسب نیست.

 

▪ از نظر شما هر جزو کله پاچه چند واحد گوشت محسوب می شود؟

زبان گوسفند ۳ سهم گوشت و هر پاچه ۲ واحد گوشت است.

 

▪ آقای دکتر! چقدر خوردن کله پاچه مضر است؟
پیشنهاد ویژه
بهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتمیخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟لیزر هموروئید و بواسیرلیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهرانبهترین دندانپزشک،لمینت,کامپوزیتدندان هایی زیبا و درخشان|کلینیک دندانپزشکی

اگر کسی عادت کرده در هفته یکی، دوبار کله پاچه بخورد مضر است اما مصرف یکی دو وعده آن، در ماه اشکالی ندارد.

 

▪ مصرف کله پاچه برای چه اشخاص یا چه بیمارانی به کل مجاز نیست؟

طبیعتا کسانی که چربی خون بالایی دارند یا کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست و مبتلا به نقرس هستند، باید از مصرف کله پاچه اجتناب کنند. البته مصرف پاچه حتی در این گروه ها بدون اشکال است.

 

▪ آیا خوردن آبغوره، نارنج یا آبلیمو بعد از کله پاچه به کاهش جذب چربی آن کمک می کند؟

نه، آثار مضر کله پاچه با مصرف این چاشنی ها از بین نمی رود. مواد ترش تنها احساس دهانی ما را برطرف می کنند و چربی را از دهان می شویند. یادتان باشد وقتی کلسترول وارد دستگاه گوارش شد، جذب می شود و درصدی که دفع می شود به قدری کم است که قابل محاسبه نیست!

 

▪ مصرف چه موادغذایی در کنار کله پاچه به هضم بهتر آن کمک می کند؟

موادغذایی تاثیری در این موضوع ندارند. اسیدی که برای هضم لازم است به وسیله معده ترشح می شود. خوب جویدن و به اندازه خوردن مهم است. از آنجا که پخت کله پاچه وقت گیر است معمولا مردم برای مصرف به کله پزی ها مراجعه می کنند. البته باید حتما به مغازه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند زیرا احتمال آلودگی و مسمومیت در صورتی که کله پاچه خوب نگهداری نشود، بالاست. البته در بیشتر موارد کله پاچه خوب پخته می شود و معمولا مشکلی ایجاد نمی شود اما برخی مغازه ها کله پاچه را نیم پز می کنند یا می پزند و کنار می گذارند و موقع فروش در آب می گذارند تا داغ شود که این کار جایز نیست.

https://elanza.com/category/comb

▪ مصرف کله پاچه را در کدام وعده توصیه می کنید؟

برخی افراد آن را به عنوان صبحانه و برخی به عنوان ناهار یا حتی در وعده شام می خورند. مرسوم است کله پاچه در وعده صبحانه مصرف شود اما به هر حال مهم آن است که کله پاچه را به عنوان وعده اصلی غذایی بخوریم و ۲ وعده دیگر در روز سبک باشد. اگر کله پاچه در وعده شام خورده می شود باید حتما فاصله زمانی ۲ ساعته تا خواب رعایت شود. در غیر این صورت غذا به خوبی هضم نمی شود و خواب آشفته ای خواهید داشت.

 

معرفی بهترین ماسک شیر برای رفع مشکلات پوستی و زیبایی آن
شیر خام دارای مزایای بی شماری است که از جمله این مزایا می‎ توان به نرم کردن پوست های زبر، تمیز کننده منافذ عمیق پوست ، کنترل روغن پوست، از بین بردن میکروب ها، آبرسانی و از بین بردن تدریجی لک های پوست اشاره کرد .

از زمان های بسیار قدیم شیر برای درمان زیبایی پوست مورد استفاده قرار می ‎گرفته است . حمام شیر از آن زمان ها توسط زنان نجیب باستان برای دستیابی به پوست زیبا مورد استفاده قرار می ‎گرفته است . شیر خام سرشار از مواد مغذی ‎ای است که با جوشاندن آن از بین نمی ‎روند .

در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی ماسک های شیر و صحبت در مورد مزایای شیر برای نرمی و زیبایی پوست خواهیم پرداخت پس برای داشتن پوستی زیبا و شاداب با ما همراه شوید.

ماسک های شیر برای شادابی و جوانسازی پوست صورت
1. ماسک شیر و آووکادو برای صورت

با پوشاندن پیشانی خود از آغشته شدن موهای خود به این ماسک چسبنده جلوگیری کنید. در صورت اضافه آمدن ماسک می ‎توانید آن را به دست و گردن خود نیز بمالید .

مواد لازم

1 قاشق غذا خوری شیر
4/1 آووکادو رسیده
طرز تهیه

4/1 آووکادو رسیده را خوب به هم بزنید تا حالت نرم و خمیری پیدا کند و سپس 1 قاشق غذا خوری شیر به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا ترکیبی صاف و یک دست حاصل شود و ماسک را با حرکت دایره ای روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه رو پوستتان بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و با حوله نرم خشک کنید .

ماسک شیر

2. ماسک پاک کننده لک و آکنه

در این ماسک تنها از 2/1 قاشق چای خوری لیموی تازه استفاده کنید زیرا ممکن است پوستتان دچار سوزش شود و همچنین وجود زردچوبه در این ماسک سبب از بین رفتن لک های صورت می ‎شود که البته بهتر است قبل از استفاده از این ماسک، از بخور استفاده کنید تا منافذ پوستتان باز شود .

مواد لازم

1 قاشق غذا خوری شیر
مقدار کمی زردچوبه
2/1 قاشق چایی خوری آب لیمو
طرز تهیه

مواد فوق را کاملا باهم مخلوط کرده و سپس با حرکت دایره ای رو پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه رو ی پوست تان بماند و سپس صورت تان را با آب سرد بشویید و با حوله نرم خشک کنید .

3. ماسک شیر و خیار

مواد لازم

1 یا 2 قاشق خیار له شده
2 قاشق غذا خوری شیر
طرز تهیه

مواد را به خوبی مخلوط کنید و ماسک حاصل شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید.

این ماسک سبب طراوت و درخشش پوست شما خواهد شد .

4. ماسک شیر، سفیده تخم مرغ و عسل

این ماسک سبب طراوت و مرطوب ماندن پوست و درخشندگی آن می ‎شود .

بعد از ترکیب مواد با استفاده از یک براش مخصوص آن را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب خنک بشویید و با حوله نرم خشک کنید.

5. ماسک شاداب کننده صورت :

چند قطره آب لیمو به شیر اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و اگر پوستتان خشک است کمی گلاب به آن اضافه کنید.

این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه رو صورتتان بماند و سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید .

ماسک شیر برای لک صورت

6. ماسک روشن کننده پوست آفتاب سوخته:

5-6 عدد بادام و 5-6 عدد خرما را حدود 1 ساعت در شیر بخیسانید و سپس مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود و این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس بشویید .

7. ماسک صورت ضد آکنه :

3/2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی را به مقداری شیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید و در صورت داشتن پوست خشک بهتر است مقداری گلاب نیز به این ترکیبات اضافه کنید.

این مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید .

8. ماسک درخشان کننده پوست :

https://elanza.com/category/contouring-highliter

مقداری پودر زردچوبه را با شیر و مقداری زعفران خوب مخلوط کنید و با تکه ای پنبه روی پوست خود بمالید که این ماسک برای داشتن پوستی سفید و بی عیب و نقص به شما کمک خواهد کرد.

9 . ماسک شیر و عسل و جو دوسر و ماست :

شیر و عسل هر دو محصولی برای هیدراته کردن پوست و مقابله با علائم پیری هستند . برای تهیه کردن ماسک صورت ضد پیری دستورالعمل زیر را انجام دهید و اگر میخواهید ماسک مفید تری داشته باشید، می‎توانید مقداری جو دو سر به این مخلوط اضافه کنید.

شیر حاوی اسید لاکتیک است که به لایه برداری و از بین بردن ناخالصی های پوست کمک می ‎کند و عسل یک ماده طبیعی است که پوست را سفت و محکم می ‎کند و با خاصیت ضد التهابی که دارد ظاهری جوان به پوست شما می ‎بخشد.

ماست نیز حاوی اسید لاکتیک است، بنابراین به لکه برداری و همچنین صاف شدن پوست به منظور کاهش خطوط و چین و چروک های پوست کمک می‎کند. جو دو سر نیز به مرطوب شدن پوست کمک می ‎کند.

این مواد همچنین حاوی بتاگلوکان هستند که خاصیت ضد پیری دارد و از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می ‎کند و این ماسک در کل سبب زیبایی و جوانی پوست شما می ‎شود .

مواد لازم

2/1 لیوان شیر
2/1 قاشق چای خوری عسل
2 قاشق غذا خوری ماست
8/1 لیوان جو دو سر
طرز تهیه

تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه می‎ توانید صورت تان را با آب ولرم بشویید و برای گرفتن نتیجه بهتر، می ‎توانید هفته ای 1 الی 3 بار این ماسک را تهیه کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید .

10. ماسک مرطوب کننده صورت :

3/2 قاشق غذا خوری آرد را به شیر اضافه کره و خوب مخلوط کنید و سپس چند قطره عسل و گلاب به مخلوط اضافه کرده و خوب آن رامخلوط کنید و ماسک به دست آمده نهایی را روی پوست صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی آن بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و با حوله نرم آن را خشک کنید .

انواع ماسک های شیر

11. ماسک ضد لک شیر و نخود

مواد لازم:

نخود
زردچوبه
شیر
آبلیمو
این ماسک برای کم کردن اثر لکه های سفید و روشن پوست استفاده میشود به این روش که:

چند عدد نخود را در شیر خیس کنید ، برای خیس خوردگی بهتر توصیه می شود نخود ها را خوب کوبیده و سپس بگذارید از شب تا صبح خوب خیس بخورد. صبح روز بعد آن را از صافی رد کنید و دو الی سه قطره آبلیمو ترکیب شده با مقدار کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

این مایه را به صورت خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت روی پوست صورت بماند و سپس خوب آبکشی کنید. حتما پیش از استفاده از ماسک آن را روی دست خود تست کنید.

12. ماسک شفاف کننده پوست صورت سیر و آب میوه

مواد لازم

1 قاشق سوپ خوری شیر
1 قاشق چای خوری عسل
1 قاشق چای خوری آب پرتقال
1 قاشق چای خوری آب هویج
برای شفافیت پوست تمامی مواردی که گفتیم را به خوبی مخلوط کنید و مایه را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 دقیقه در همین وضعیت بمانید و سپس به خوبی پوست صورت خود را آبکشی کنید.

13. ماسک شیر و نخود سبز

مواد لازم

شیر
1 قاشق چای خوری روغن زیتون
1 قاشق چای خوری نخود سبز کوبیده
مواد اولیه را به خوبی مخلوط کرده و سپس آن را به صورت خود بمالید و بعد از 5 دقیقه صورت را آب کشی کنید. حتما ابتدا ماسک ها را در قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید .

چندین ماسک شیر با اثر پاک کنندگی و شادابی پوست صورت :
ماسک 1:

مقداری ماش را درون مخلوط کن خوب له کنید و سپس به آن مقداری شیر خام اضافه کنید و بعد روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید10 دقیقه باقی بماند و سپس صورت خود را بشویید و با حوله نرم خشک کنید.

این ماسک یکی از بهترین ماسک های تمیز کننده صورت است.

طرز تهیه ماسک شیر و ماش

ماسک 2:

یک چهارم آب لیمو را با 100 گرم شیر مخلوط کنید و سپس با استفاده از مقداری پنبه آن را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 7 الی 10 دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید.

این ماسک به از بین رفتن روغن اضافی پوست کمک می ‎کند و به شما پوستی شفاف و درخشان می‎ بخشد .این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است.

ماسک 3:

2 قاشق غذا خوری شیر، چند قطره آب لیمو و 2 قاشق غذا خوری آب خیار را با هم مخلوط کنید و سپس مراحلی که در موارد بالا گفته شده را انجام دهید .

افزودن برخی مواد به ماسک های بالا تاثیرات آن ها را افزایش خواهد داد :
تخم مرغ - اضافه کردن یک تخم مرغ خام به مواد این ماسک می ‎تواند خاصیت سفت کنندگی پوست را در آن افزایش دهد .

موز پوره شده - موز منبع خوبی از ویتامین سی است و می ‎تواند به آبرسانی پوست کمک کند.

روغن های اساسی - اضافه کردن روغن های اساسی به این ماسک مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت و همچنین به آن رایحه تسکین دهنده ای خواهد بخشید و روغن هایی مانند اسطوخودوس و بابونه برای پوست بسیارمفیدند که این روغن ها به از بین رفتن عیوب پوستی مانند جوش، لک و آکنه و از بین رفتن سموم پوستی کمک می ‎کنند.

لیمو -اضافه کردن مقداری آّب لیمو به این ماسک در کوچک تر کردن منافذ باز پوست به شما کمک خواهد کرد و ناخالصی های موجود روی سطح پوست را از بین می ‎برد .

روغن نارگیل - اضافه کردن این روغن به ماسکتان باعث نرمی و لطافت پوست شما خواهد شد .

 

منبع: https://www.beytoote.com/health/nutrition/eat-round-brain.html

  • ۰۰/۰۲/۱۲
  • اسماعیل سحاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی