خرید و فروش انواع مختلف انگشتر

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قارچها به راحتی می توانند روی بدن انسان مثل پوست، مو و ناخن قرار بگیرند و رشد کنند. البته بیشتر در قسمت های مرطوب بدن از جمله لای انگشتان پا رشد کنند. متاسفانه قارچها به راحتی می توانند پراکنده شود و وقتی فرد را درگیر می کنند به راحتی از بین نمی روند و علت آن رشد راحت آنها و کم نیاز بودن آنها برای زندگیست.

قارچ ناخن مشکلی است که با سفید یا زرد شدن ناخن انگشت های دست یا پا و مخصوصا انگشت شست پا مشخص می شود. وقتی این عفونت قارچی شدیدتر و عمیق تر می گردد، تغییر رنگ ناخن هم شدیدتر شده و ناخن هم ضخیم و ضخیم تر می شود و لبه های ناخن دچار خوردگی و شکستگی می شود.

عفونت قارچی ناخن معمولا چند تا از ناخن ها را درگیر می کند، اما کمتر پیش می آید که همه ناخن ها درگیر شوند.

در صورتی که این علائم در شما خفیف باشد، درمان و پیگیری ضروری نخواهد بود. اما گاهی اوقات قارچ ناخن باعث درد و ناراحتی ناخن خواهد شد.

به قارچ ناخن همچنین onychomycosis نیز گفته می شود و زمانی که این عفونت از ناخن ها به نواحی پوستی بین انگشتان پا سرایت کند به آن tinea pedis یا همان عفونت قارچی پا گفته می شود.

علائم عفونت قارچ ناخن
اگر یکی از علامت های زیر و یا بیشتر را در ناخن های خود داشته باشید، مبتلا به قارچ ناخن هستید:

- ضخیم شدن غیر طبیعی ناخن ها

- شکنندگی ناخن ها

- تغییر شکل و ظاهر ناخن

- تیرگی و از بین رفتن درخشندگی ناخن

علت ابتلا به بیماری قارچ ناخن
همانطور که می دانید قارچ ها، اورگانیسم های میکروسکوپی هستند که برای زنده ماندن به نور خورشید نیازی ندارند. برخی از این قارچ ها برای انسان دارای مصارف سودمندند و در صنعت نیز به کار گرفته می شوند. اما برخی دیگر می توانند عامل عفونت و بیماری باشند.

قارچ ها
- در محیط های گرم و مرطوب زندگی می کنند، مانند استخرها و آرایشگاه ها.

- می توانند به پوست حمله کنند و آنقدر کوچک اند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. خیلی وقت ها این قارچ ها، فاصله بین ناخن تا پوست و کناره های ناخن ها را مورد هدف قرار می دهند.

عفونت قارچی درمان نشده می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و الانزا حتی ناخن ها و انگشتان دیگر منتشر شود. این عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است.
 
قارچ ناخن
عفونت قارچی پا
اما این شرایط چقدر می تواند مهم و خطرناک باشد
با وجود بیماری هایی مانند سرطان و دیابت، دیدن ناخن های زرد و سیاه رنگ در نگاه اول می تواند به نظر خیلی بی اهمیت بیاید. از آنجایی که قارچ ناخن معمولا دردناک نیست، خیلی از افراد به فکر درمان آن نمی افتند. اما لازم است بدانید نادیده گرفتن این عفونت قارچی که معمولا در انگشتان پاها دیده می شود، می تواند عوارض و عواقب ناخوشایند زیر را داشته باشد:

- درد پاها

با گذشت زمان، ناخن مورد هدف قارچ ها می تواند ضخیم شود و تغییر شکل دهد و این باعث احساس درد می شود. گاه به قدری که راه رفتن و پوشیدن کفش برای فرد واقعا مشکل می شود.

- گسترش قارچ

در برخی مواقع عفونت قارچی درمان نشده می تواند به اطراف ناخن، پوست پا و حتی ناخن ها و انگشتان دیگر منتشر شود. این عارضه ای شایع در پای ورزشکاران است. شرایطی که پوست قرمز، ملتهب و گاه ترک خورده می شود و احساس خارش، آزاردهنده ترین مشکل خواهد بود. این قارچ ها همچنین می توانند منجر به عفونت های تناسلی در فرد شوند.

- عفونت های گسترده

ابتلا به عفونت های قارچی، نگرانی اصلی بیماران دیابتی و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی است. اگر عفونت قارچی ناخن انگشتان پا به پوست پا گسترش پیدا کند و باعث ترک و شکاف شود، باکتری ها این ناحیه را مورد حمله قرار داده و چیزی که نتیجه می شود سلولیت است. شرایطی که باعث التهاب، تورم و قرمزی پوست می شود و درمان آن استفاده از آنتی بیوتیک هاست.

در موارد شدید عفونت می تواند به خون وارد شده و تهدید کننده زندگی باشد و فراموش نکنید همه اینها با یک عفونت قارچی ساده شروع می شود.

- از دست دادن ناخن ها

در برخی موارد عفونت قارچی ناخن می تواند کاملا بستر ناخن را در بر بگیرد. در این شرایط بخش سست ناخن باید جدا شود. حتی اگر ناخن عفونی شل نشود، در موارد شدید بیماری که عفونت قارچی درمان نشده باقی مانده، لازم است ناخن برداشته شود تا محیط مرطوب و مناسب گسترش عفونت از بین برود.

در برخی موارد ناخن توسط یک روش تخصصی برداشته می شود که به آن matrixectomy می گویند. در این روش ناخن از ریشه درآورده می شود، به طوری که دیگر رشد نکند.

درمان این عوارض چگونه خواهد بود؟
اگر شما هم فکر می کنید به عفونت قارچی ناخن مبتلا شده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک در این شرایط ممکن است با نمونه گیری از ناخن، قارچ تشخیص را دهد. در صورتی که تست قارچی ناخن مثبت باشد، درمان با ضد قارچ های خوراکی و موضعی شروع خواهد شد.

اگر ناحیه درگیر عفونت، کوچک و موضعی باشد، راهکارهای درمانی اولیه معمولا پاسخگو خواهند بود. اما زمانی که این عفونت گسترده شده باشد، راه کارهای درمانی جدی تری مانند آنتی بیوتیک های سیستمیک در نظر گرفته خواهد شد.

این توصیه ها می تواند در پیشگیری از عارضه عفونت قارچ پا مفید باشد:
- بعد از بیرون آمدن از استخر، سونا و مکان هایی مانند آن، پاهای خود را به طور کامل خشک کنید.

- اگر از حمام یا استخرهای عمومی استفاده می کنید، با پای برهنه راه نروید.

- از کفش های ساخته شده از مواد طبیعی (مثل چرم طبیعی) استفاده کنید. همچنین به دنبال کفش هایی باشید که اجازه هواخوردن به پاهای تان را بدهند.

- حداقل روزی یک بار جوراب های خود را عوض کنید.

- اگر ورزشکار هستید و یا به هر دلیلی از کفش کتانی استفاده می کنید و مشاغل پر تحرکی دارید، برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچ ناخن، از پودرهای ضد قارچ در کفش یا جوراب تان استفاده کنید.

 

منبع:

https://namnak.com/%D9%82%D8%A7%D8%B1%DA%86-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86.p57925

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

بسیاری از افراد مبتلا به زردی ناخن می شوند و این بیماری در میان زنان و مردان به طور مشابه رخ می دهد و می تواند موجب آزار فرد شود. معمولا ناخن های زرد به دلیل استفاده از لاک ناخن ایجاد می شود

https://elanza.com/category/hair-straighteners-flat-irons

زیرا رنگدانه های مورد استفاده در لاک ناخن، به خصوص رنگ های تیره تر، می تواند ناخن های شما را در طول زمان آلوده کند. از دیگر عوامل تغییر رنگ ناخن می تواند یک عفونت قارچی، بیماری مزمن کبد، استعمال سیگار بیش از حد و سبک زندگی نادرست باشد ،

در این بخش از نمناک با ارائه نسخه و راه کارهای طبیعی می پردازیم.

دلایل اصلی زردی ناخن چیست؟
بیماری های مربوط به کبد، کلیه و ریه برخی از عاملان زردی ناخن است.

رژیم غذایی ناسالم از دلایل اصلی است که در نهایت منجربه تغییر رنگ ناخن خواهد شد. چنانچه رژیم غذایی شما دچار کمبود کلسیم و ویتامین های مختلف است موها و ناخن ها اولین علائم را نشان خواهند داد.

عدم رعایت بهداشت و بی اهمیتی به مراقبت صحیح از ناخن ها عامل دیگری در زرد شدن ناخن هاست.

علت زردی ناخن

نسخه های خانگی و گیاهی درمان زردی ناخن
لیمو:
لیمو یک عامل سفید کنندگی طبیعی و قابض است و می تواند به طور موثر لکه های زرد را از روی ناخن ها تمیز کند. کاسه ای را تا نیمه با عصاره لیمو پر کنید ، ناخن های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن خیس و سپس از یک مسواک نرم برای تغییر رنگ زرد ناخن ها استفاده کنید. در نهایت، دست های خود را با آب ولرم بشویید و سپس از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را دو بار در روزبرای کسب نتیجه بهتر انجام دهید.

هم چنین می توانید از روغن اسانس لیمو استفاده کنید ، کمی روغن اسانس لیمو را داخل کاسه بریزید و چند دقیقه انگشتان خود را در آن خیس کنید. سپس ناخن های خود را با مسواک نرم به مدت یک یا دو دقیقه تمیز کنید. این فرآیند را دو بار در روز چند هفته تکرار کنید تا ناخن ها سفید و روشن شود.

استفاده از لیمو

هیدروژن پراکسید:
آب اکسیژنه با داشتن خاصیت سفید کنندگی روی ناخن های زرد رنگ شگفتی می آفریند. البته از محلولی که فقط 3 درصد هیدروژن پراکسید دارد استفاده کنید.

سه تا چهار قاشق سوپ خوری هیدروژن را داخل نصف فنجان آب بریزید و آن ها را به خوبی مخلوط کنید ، ناخن های خود را به مدت دو دقیقه در محلول خیس کنید و با استفاده از یک مسواک نرم، ناخن های خود را به آرامی پاک کنید ، سپس آن ها را با آب بشویید. این کار را هفته ای یک بار چند ماه انجام دهید.

برای از بین بردن لکه های سرسخت، آب اکسیژنه را به طور مستقیم روی ناخن هایتان بزنید و به آرامی آن ها را با مسواک نرم پاک کنید.

آب اکسیژنه می تواند ناخن های شما را خشک کند، بنابراین بعد از استفاده از این نسخه، از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.

جوش شیرین :
خاصیت سفید کنندگی و پوسته پوسته شدن جوش شیرین می تواند به از بین بردن لکه های روی ناخن کمک کند.

دو و یک و نیم قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری هیدروژن پراکسید 3 درصد را داخل کاسه کوچک مخلوط کنید و از پنبه برای اعمال این مخلوط بر روی ناخن های لکه دار استفاده کنید و آن را پس از سه تا چهار دقیقه با آب ولرم بشویید. این فرآیند را هر شش تا هشت هفته تکرار کنید.

یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین و یک ونیم قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با خمیری مخلوط کنید و آن را روی ناخن های خود با استفاده از یک مسواک نرم بکشید و پس از پنج دقیقه با آب گرم آن را آبکشی کنید. این کار را هر دو هفته انجام دهید.

خمیر دندان :
خمیر دندانی که به سفیدی دندان های شما کمک می کند نیز می تواند برای پاک کردن لکه های زرد ناخن ها مورد استفاده قرار گیرد.

مقداری خمیر دندان سفید کننده را روی ناخن هایتان بمالید و پس از پنج تا 10 دقیقه ،با استفاده از یک مسواک ، ناخن های خود را به آرامی پاک کنید. خمیر دندان را با پنبه آغشته و با آب ولرم بشویید.این فرآیند را دو یا سه بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید.

https://elanza.com/category/body-massager

 

درمان زردی ناخنها

روغن پونه کوهی:

روغن پونه به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی با باکتری ها و قارچ ها مبارزه می کند، و اگر با روغن های حامل ترکیب شود می تواند زردی ناخن ها را از بین ببرد.

قرص های تمیز کننده دندان مصنوعی:
یک جز موثر دیگر برای از بین بردن لکه ناخن ها قرص های تمیز کننده دندان مصنوعی است. متداول ترین موادی که در قرص های پاک کننده یافت می شود، سدیم بی کربنات و اسید سیتریک است که به از بین بردن بسیاری از لکه ها کمک می کند.

دو یا سه قرص پاک کننده را داخل کاسه آب ولرم حل کرده و ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن خیس و ناخن های خود را خشک کنید و مرطوب کننده را روی دست هایتان بزنید.

این فرآیند را سه بار در هفته برای یک تا دو ماه تکرار کنید.

روغن درخت چای:
اگر ناخن ها به دلیل نوعی عفونت مربوط به قارچ زرد شده اند، روغن درخت چای بهترین داروی خانگی برای از بین بردن آن است.

روغن درخت چای قارچ کش طبیعی است و همچنین خاصیت ضد میکروبی دارد که به مبارزه با عفونت و بازیابی رنگ طبیعی ناخن های شما کمک می کند.

روغن درخت چای را با استفاده از قطره چکان به بس ترهای ناخن خود بمالید پس از چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید ، این کار را دو بار در روز تا زمانی که به بهبود یابید انجام دهید.

مقدار مساوی روغن درخت چای و روغن زیتون را مخلوط کنید و محلول را با استفاده از پنبه به ناخن های خود بمالید این کار را دو بار روزانه انجام دهید.

روغن درخت چای

سرکه سیب:
سرکه سیب به دلیل داشتن اسید مالیک و استیک اسید به کاهش تغییر رنگ ناخن ها کمک می کند. همچنین خاصیت ضد قارچی نیز دارد که به درمان هر نوع عفونت ناخن که باعث تغییر رنگ پوست می شود کمک می کند. به علاوه سرکه سیب به تقویت و تحریک رشد ناخن کمک خواهد کرد.

یک و نیم فنجان سرکه سیب را با آب ولرم مخلوط کرده و ناخن های خود را به مدت 20 دقیقه در محلول خیس کنید و سپس ناخن های خود را به طور کامل با یک حوله نرم خشک کنید.

این کار را سه بار در روز به مدت سه تا چهار هفته انجام دهید تا از عفونت و تغییر رنگ پوست جلوگیری کنید.

لیسترین:
لیسترین با داشتن خاصیت ضد قارچی و ترکیباتی مثل منتول ، اوکالیپتول ، متیل سالیسیلات و تیمول یکی دیگر از درمان های موثر برای تغییر رنگ ناخن های ناشی از عفونت های قارچی است.

ناخن های آلوده را به مدت نیم ساعت در لیسترین 100 درصد خیس کنید. این کار روزانه را به مدت یک هفته انجام دهید، یک هفته استراحت و سپس هفته بعد تکرار کنید پوست اطراف ناخن ها ممکن است سبز شود اما در عرض چند روز از بین می رود.

متناوبا، مقادیر مساوی لیسترین و سرکه را مخلوط و ناخن های آسیب دیده را به مدت نیم ساعت در این محلول خیس کنید. هر روز به مدت چند روز تکرار کنید تا نتایج مثبت را ببینید.

پوست پرتقال :
پوست پرتقال به دلیل داشتن مقدار بالای ویتامین ث به از بین بردن لکه های زرد روی ناخن ها کمک می کند.

پوست پرتقال تازه را دو یا سه بار روزانه به پوست بمالید ، در عرض چند هفته نتایج موثری خواهید دید.

دو قاشق سوپ خوری پودر پرتقال خشک را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی درست شود و آن را روی ناخن هایتان بمالید و پس از 10 دقیقه از یک مسواک نرم برای پاک کردن خمیر از روی ناخن هایتان استفاده کنید و سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را دو بار در روز یک تا دو هفته انجام دهید.

پوست پرتقال

میوه اُرس :
میوه اُرس به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی می تواند به طور موثر تغییر رنگ ناخن ها ناشی از عفونت قارچی را درمان کند.

یک قاشق چای خوری میوه اُرس را داخل کاسه آب ولرم اضافه و ناخن های زرد را 15 دقیقه در آن خیس و با آب ولرم مخلوط کنید و کمی مرطوب کننده بزنید.

این نسخه را روزانه یک بار به مدت چند ماه پیش از رفتن به رختخواب انجام دهید.

سوهان زدن ناخن ها :

به آرامی سوهان را روی ناخن ها عقب و جلو برده تا لایه رویی و لک ها از بین برود و هر قسمت را حدود 10 ثانیه سوهان بزنید اما مراقب باشید لایه های زیادی از ناخن را ازبین نبرید.

کاورپایه ناخن ها:
قبل از زدن لاک رنگی ، یک پوشش شفاف روی همه ناخن ها بزنید. لایه نازک پوشش پایه به عنوان مانع برای لاک های رنگی عمل می کند که می تواند ناخن ها را لکه دار و زرد کند. اجازه دهید پوشش پایه حدود 5 دقیقه قبل از شروع به لاک زدن خشک شود.

اجتناب از زدن لاک های تیره :
لاک های ناخن تیره (سیاه، بنفش، آبی، قرمز)مواد رنگی دارند که اگر با ناخن ها تماس مستقیم داشته باشد، می توانند موجب تغییر رنگ ناخن ها شود. استفاده از پوشش پایه می تواند به جلوگیری از تغییر رنگ ناخن کمک کند، اما به طور کلی سعی در انتخاب رنگ های روشن ترداشته باشید.

لاک زدن و زردی ناخن

لاک نزنید :

اجازه دهید چند هفته ای ناخن ها بدون لاک باشند و بطور طبیعی در معرض هوا قرار بگیرند و نفس بکشند.

مراجعه به پزشک :
اگر ناخن های شما به شدت زرد هستند و زردی آنها با هیچ کدام از این روش ها بهبود نمی یابد، ممکن است نوعی عفونت ناخن یا سندرم ناخن زرد داشته باشید. یک متخصص قادر به ارزیابی درست وضعیت شما خواهد بود و ممکن است یک کرم یا مکمل را برای درمان ناخن های زرد تجویز کند.

مکمل های زینک به طور معمول برای کمک به درمان ناخن های زرد تجویز می شود.

منبع:

https://namnak.com/%D8%B2%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86.p57554

 

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به بررسی چند نمونه از کرم های ضد لک ایرانی می پردازیم.معیار مقایسه میزان از بین برندگی لک و سفیدکنندگی این کرم ها است و در کنار آن فاکتورهای دیگری مثل عوارض جانبی این کرم ها  را هم مورد مقایسه الانزا قرار داده ایم.کرم های ضد لک صورت که در این مقاله با هم مقایسه شده اند عبارتند از:

کرم ملالیفت درمالیفت، کرم روشن کننده ثمین، کرم روشن کننده پیگمازوم فیکس دوکس، کرم روشن کننده ملادرم درماسیف، کرم روشن کننده صورت هیدرودرم، و کرم هیدروکینون مدیلن.

قبل از پرداختن به مقایسه کرم های ضد لک ایرانی، لازم است بدانید که قدرت بیشتر روشن کنندگی کرم لزوما نشان دهنده بهتر بودن آن نیست.

قوی تر بودن کرم به معنای بهتر بودن آن نسیت. به دلیل اینکه کرم های قوی تر معمولاً عوارض جانبی بیشتری هم دارند. به طور کلی درمان لک معمولاً چند مرحله است که به نوع لک و اندازه لک ها بستگی دارد.
1.در مرحله اول از کرم های ضد لک ضعیف یا با قدرت روشن کنندگی معمولی که حاوی ویتامین C، آزلائیک اسید، کوجیک اسید، آربوتین استفاده می شود. مرحله اول درمان لک معمولاً بین 3 تا 6 ماه است. 

2.اگر بعد از 2 ماه هیچ نتیجه ای از کرم های ضدلک معمولی بدست نیاید، معمولاً دکترهای پوست کرم های ضد لک قوی تر که حاوی رزورسینول، کوجیک اسید یا هیدروکینون باشند مورد استفاده قرار می گیرند

کرم هاب ضد لک
3.در صورتی که پس از مصرف کرم ضد لک قوی همچنان لک ها باقی مانده باشند، با توجه به تشخیص دکتر متخصص پوست، درمان های تخصصی لک مثل لیزر درمانی، مزوتراپی، میکرودرم ابریژن مورد استفاده قرار خواهندگرفت.

مقایسه قدرت کرم های ضد لک ایرانی

 

در بین کرم های معرفی شده، کرم هیدروکینون مدیلن قوی ترین کرم ضد لک ایرانی است و بیشترین تاثیر را در درمان انواع مختلف لک دارد اما عوارض حانبی آن نیز بیشتر از انواع دیگر کرم ها است. در بین مواد روشن ؤ لوازم آرایشی صورت  کننده و ضد لک هیدروکینون بیشترین عوارض جانبی را دارد. به همین دلیل هم کرم هیدروکینون مدیلن فقط برای درمان لک های تیره و بزرگ، لک های بسیار مقاوم به درمان و درمان کک و مک تجویز می شود.
 
بعد از کرم هیدروکینون مدیلن، قوی ترین کرم های ضد لک ایرانی به ترتیب کرم ملالیفت درمالیفت، کرم ملادرم درماسیف و کرم روشن کننده صورت هیدرودرم هستند. ا
لبته کرم ملالیفت درمالیفت تاثیر زیادتری در درمان انواع مختلف لک ها داشته و از این لحاظ برای لک های قوی و مقاوم به درمان انتخاب بهتری به حساب می آید.و در صورتی که پوست مراجعین حساس باشد، به جای کرم ملالیفت درمالیفت، استفاده از کرم ملادرم درماسیف و کرم روشن کننده صورت هیدرودرم توصیه می شوند.
کرم های روشن کننده ثمین و پیگمازوم فیس دوکس کرم های بسیار خوبی هستند و برای درمان لک های ضعیف و معمولی، لک های قهوه ای کم رنگ و کوچک در مرحله اول درمان لک صورت مورد استفاده قرار می گیرند.
نکات مهم در مورد استفاده از کرم های ضد لک
کرم های ضد لک را باید به صورت پکیج و همراه با محصولات دیگر استفاده کرد.
درمان لک شامل 5 بخش است:

استفاده از ژل های شستشو
استفاده از کرم ها یا ماسک های لایه بردار
استفاده از کرم های ضد لک
استفاده از کرم های مرطوب کننده
استفاده از کرم های ضد آفتاب
در صورتی که هر یک از این بخش ها را رعایت نکنید احتمال زیادی دارد که لک های شما درمان نشده یا حتی بدتر شوند و یا ممکن است پوست شما جوش بزند. پس انتخاب کرم ضد لک قوی و مناسب به تنهائی کافی نیست و برای درمان کامل لک ها نیاز به یک پکیج درمانی دارید. 
طبق تجربه ای 25 ساله ای که به عنوان دکتر داروساز داشته ام، بسیاری از مراجعین به داروخانه ما معمولاً از ژل های شستشو و کرم های مرطوب کننده استفاده نمی کنند و بعضی از افراد هم فراموش می کنند در طول دوره درمان لک و تا 1 ماه پس از درمان لک، روزها باید به طور منظم هر 3 ساعت یکبار از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایند و همین موضوعات باعث می شوند، درمان لک های آن ها سخت تر شده و یا صورت شان جوش بزند.
تا انتهای دوره درمان حتی پس از بهتر شدن لک ها، استفاده از کرم های ضد لک را قطع نکنید.
نکته دیگری که معمولاً در مراجعین داروخانه مشاهده می کنیم، این است که افراد پس از 1 یا 2 ماه از شروع درمان لک و با کمرنگ تر شدن و کوچک تر شدن لک های صورت شان، بدون مشورت با ما یا دکتر پوست شان، استفاده از کرم های ضد لک شان را کم یا قطع کرده و پس از مدتی لک ها بر می گردد.

منبع: https://namnak.com/Anti-stain-cream.p76101

 

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

در موقع خرید سایه چشم همیشه برایمان سوال پیش می آید که کدام نوع آنرا انتخاب کنیم : نوع پودری آن بهتر است یا نوع مایع آن ( کرم مانند).


دراین مقاله به شما نوع متدوال آن را که در بین آرایشگران حرفه ای از محبوبیت الانزا بیشتری برخوردار است معرفی می کنیم:
برای داشتن یک آرایش حرفه ای باید به سایه چشم ها دقت کرد. سایه چشم های مایع به دلیل اینکه رنگ های روشن تری دارند و به زیبایی با دیگر رنگ ها ترکیب می شوند در بین آرایشگران حرفه ای از محبوبیت بیشتری برخوردارند. شما می توانید از آنها به تنهایی و یا به عنوان زمینه برای سایه های دیگر استفاده کنید. اگر مایلید که تفاوت این دو نوع سایه چشم را بدانید در اینجا چند نکته را ذکر می کنیم تا تصمیم نهایی تان را برای انتخاب بگیرید:

سایه چشم مایع
سایه چشم های  مایع به مقدارکمی دارای  پایه درخشان تری هستند و می توان از آنها به تنهایی, بدون ماده پایه دیگری استفاده کرد. این سایه ها مدت زمان طولانی تری ماندگاری دارند وگاهی تمام طول روز دوام می آورند. برای استفاده از آنها از برس مخصوص و یا انگشت می توان استفاده کرد. اگرپلک چشم شما خشک است, سایه های مایع که کرم مانند هستند,بهترین گزینه اند.

سایه چشم پودری
سایه های پودری نسبت به سایه های مایع دارای تنوع رنگ  بیشتری هستند. معمولا قبل از استفاده از آنها نیاز به زیر سازی(استفاده از ماده پایه) برای دوام بیشترهستند .درمقایسه با سایه های مایع به هنگام ترکیب آنها, رنگ های بیشتری از آنها میتوان  به دست آورد. کار با سایه های پودری برای طراحی روی پلک به مراتب آسان تر از نوع مایع آن است و دقت و ظرافت کار نیز بیشتر است.
آرایشگران حرفه ای استفاده از هر دو را درحین کار به صورت متناوب ترجیح می دهند.

آرایش مخصوص پوست گندمی
پوست گندمی یعنی رنگی بین پوست های سفید و سبزه که نه خیلی تیره است نه خیلی روشن و میتوان آن را بهترین رنگ پوست نامید که اتفاقا بیشتر خانم های ایرانی پوست های گندمی دارند. معمولا بیشتر نکته ها و ترفندهای آرایشی برای پوست های سفید و سبزه است و کمتر درباره پوست های گندمی صحبت میشود, اما در این مطلب میخواهیم نکاتی درباره آرایش مخصوص پوست های گندمی به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم پوستی گندمگون دارید با نمناک همراه باشید تا متوجه شوید بهترین آرایش برای رنگ پوست شما کدام است.

آرایش پوست گندمی

آرایش و میکاپ پوست گندمی
کرم پودر برای پوست گندمی
در انتخاب کرم پودر دقت کنید زیرا کرم پودرهای بسیار روشن یا تیره اصلا مناسب شما نیستند و پوست تان را بد رنگ و خاکستری میکنند, شما باید کرم پودری استفاده کنید که به رنگ پوست تان نزدیک باشد. برای تشخیص بهترین کرم پودر باید آن را روی قسمتی از پوست تان امتحان کنید و نزدیک ترین رنگ به پوست تان را انتخاب کنید.

کانسیلر مناسب پوست های گندمی باید حداقل یک درجه تیره تر از رنگ پوست باشد تا تیرگی زیر چشم, جای جوش و لکه ها را بپوشاند.

رژگونه مناسب پوست گندمی
برای زیبا و برجسته تر شدن گونه ها از رژگونه های گلبهی و آلویی رنگ آن هم به مقدار کم و ملایم استفاده کنید, سراغ رژگونه های تیره نروید زیرا اصلا با پوست تان همخوانی ندارند.

آرایش پوست گندمی

https://elanza.com/category/lipstick

بهترین آرایش برای پوست گندمی
رژلب برای پوست گندمی
بهترین رنگ های رژلب برای پوست های گندمی آلویی, شرابی و بنفش است که زیبایی صورت تان را دوبرابر میکند. قبل از رژلب زدن با خط لب به لب ها حالت بدهید و سپس رژلب دلخواه تان را بزنید.

آرایش چشم مخصوص پوست گندمی
در آرایشم چشم پوست های گندمی از رنگ های براق و اکلیلی استفاده نکنید, سایه چشم شما باید به رنگ مسی و طلایی باشد زیرا با رنگ پوست شما تناسب دارد. در انتخاب مدل خط چشم هم باید به فرم چشم هایتان دقت کنید و بر اساس آن خط چشم بکشید.

منبع: بیتوته

 

 

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰


دلایل زیادی سبب ریزش ابرو می­ شوند. موی ابرو مثل موهای جاهای دیگر بدن مانند موی سر، مژه و موهای زائد بدن تحت تاثیر عوامل گوناگون، دچار ریزش می­ گردد. ریزش موهای سر، مژه و ابروها دلیل های یکسانی دارند که امکان دارد در یک مرحله زمانی روی یکی از آن­ها اثر بگذارد. با پیدا کردن دلیل و پیگیری به موقع، متوقف خواهد شد. در این مقاله تصمیم داریم به معرفی دلیل ریزش ابرو و درمان آن بپردازیم. با الانزا  ما همراه باشید.
دلایل ریزش ابرو


افزایش سن
هرچه افراد پیرتر می‌شوند، امکان دارد متوجه ریزش مو در سر، ابروها، مژه‌ها و قسمت های دیگر بدن شوند. به مرور زمان، بعضی از فولیکول‌های مو تولید مو را متوقف می‌کنند و ساقه مو نازک‌تر می‌شود. موها هم آغاز به از دست دادن رنگ خود می‌کنند و سفید یا خاکستری می‌شوند. این نوع ریزش مو که به علت افزایش سن به وجود می آید طبیعی است.

 

ریزش ابرو در اثر مصرف دارو
داروی اسیترتین: داروی آسیترتین یک داروی رتینوئیدی که برای درمان شرایط پوستی مانند پسوریازیس مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبب ریزش موی بدن می‌شود.

 

داروی والپروئیک اسید: یک داروی ضد تشنج که برای درمان تشنج و اختلال دو قطبی به بیمار داده می شود و از عارضه های آن ریزش موی سر و ابروهاست.

 

دارو‌های شیمی درمانی: دارو‌های شیمی درمانی طوری طراحی می‌شوند که به همه سلول‌هایی که به سرعت رشد میکنند، از جمله فولیکول‌های مو حمله کنند. به همین دلیل با آغاز دوره‌ی شیمی درمانی، موی سر، ابرو و بدن بیماران کلا می‌ریزد.

 

علت ریزش ابرو, دلیل ریزش ابرو, ریزش ابرو
دلیل ریزش ابرو

 

اختلالات خودایمنی
اختلالات خودایمنی زیادی باعث ریزش موی ابروها می‌شوند. درحقیقت، ریزش مو یکی از علامت های رایج بیماری‌های خودایمنی است. شایع‌ترین این اختلالات که باعث ریزش موی ابرو می‌شوند، عبارت‌اند از:

 

آلوپسی آره‌آتا

در این عارضه، بدن به فولیکول مو حمله می‌کند و باعث ریزش مو در قسمت های گوناگون می‌شود. چنانچه آلوپسی در ابروها اتفاق بیفتد، قسمتی یا همه ابروها می‌ریزند. ریزش موی به وجود آمده از آلوپسی ابرو شاید همیشگی باشد ولی در بیشتر افراد این عارضه موقت است.

 

بعضی از اشخاص در زمان‌های گوناگون دچار ریزش مو می‌شوند و دوباره موها رشد می‌کنند ولی بعضی دیگر تنها یک‌بار دچار این عارضه می‌شوند.

 

لوپوس

یکی از علامت های این بیماری خودایمنی، ریزش مو است و یکی از قسمتهای ابتدایی بدن که دچار آن می‌شود، ابرو است.

 

عفونت‌ها
بیماری‎های عفونی می‌توانند به طور مستقیم فولیکول مویی یا ساقه مو را تحت تاثیر قرار داده یا چنان التهابی در محل به وجود بیاورند که فرد با خاراندن پوست همه موها را از جا بکند. ریزش مو به صورت تکه‌ای علامت مشکلاتی مثل سیفلیس است. ارتشاح عفونت به اعماق پوست مثل آنچه در بیماری هانسن اتفاق می‌افتد می‌تواند سبب بیرون رانده شده فولیکول‎ها از درون پوست شود.

 

عفونت‌های قارچی، عفونت‌های قارچی امکان دارد روی پوست سر و همینطور صورت به وجود بیاید سبب ریزش موقت مو در آن ناحیه شوند.
مشاوره رایگان تشخیص کرونا به سراسر کشور! (تماس بگیرید)

یکی بخر، یکی هدیه بگیر! از دستش نده!


شپش: چرخه خارش و خاراندن به علت شپش در ابروها و مژه‌ها می‌تواند سبب کنده‌شدن آنها شود.

سیفلیس: فکر اینکه یک بیماری مقاربتی سبب ریزش موها شود سخت است. گرچه، سیفلیس می‌تواند در مرحله های پیشرفته‌تر سبب ریزش موی حالت بیدخورده شود.

 

بارداری و زایمان
حاملگی و زایمان همینطور می تواند هورمون ها و جنبه های دیگر بیوشیمی بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

این نوسانات امکان دارد چرخه رشد موهای شما را به هم ریخته کرده و سبب ریزش مو شود.

 

علت ریزش ابرو, دلیل ریزش ابرو, ریزش ابرو
ریزش ابرو

 

کمبود مواد مغذی
بدن انسان به مواد مغذی مانند منابع انرژی (کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها) ، اسیدهای آمینه و چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی احتیاج دارد. بعضی از اینها در شد مو اثر زیادی دارند ، بنابراین کمبود در هر یک از آنها می تواند سبب ریزش مو شود.

 

کمی ویتامین A یا روی می تواند رشد سلولی را آهسته نموده و مانع از تولید سبوم به عنوان مرطوب کننده شود.

https://elanza.com/category/face-brushes

دیگر نقص های خاص تر که می توانند روی ریزش مو اثر بگذارند عبارتند از:

- ویتامین C (برای تولید کلاژن)
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

- اهن

- ویتامین های E ، B-12 و D

- سیستئین

- اسیدهای چرب امگا ۳

استرس و شرایط روحی نامساعد
شرایط زندگی اثر زیادی بر روی سلامتی ابرو و موها خواهند گذاشت. برای مثال استرس و بحران های روحی و روانی گر چه عامل مستقیمی در ریزش مو محسوب نمی شوند اما سرعت و شدت ریزش ابرو را زیاد می کند. بیشتر ما در شرایطی که استرس زیادی را تحمل می کنیم  این عارضه در مو و یا ابرو می بینیم.

 

اختلالات هورمونی
تداخل هورمون‌ها و نقص عملکرد آن‌ها هم می‌تواند سبب ریزش ابرو شود. یکی از رایج‌ترین بیماری‌های داخلی تیروئید است. کم کاری و پرکاری این غده بر روی رشد مژه و ابرو بسیار اثرگذار است. البته نمی‌توان گفت که اختلال در عملکرد تیروئید سبب ریزش مو می‌شود ولی می‌تواند بر عملکرد رشد آن تاثیر گذاشته و آن را تحت تاثیر قرار دهد.
پیشنهاد ویژه
 آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیپوستی صاف و یکدست با پنکیک لودرالاغری,لاغری سریع,لاغریبدون رژیماضافه وزن داری؟میخوای لاغرشی؟کلیک کن!خدمات آموزشی,آموزش اکسل,آموزش گرافیکآموزش جامع نرم افزار اکسل|*75%تخفیف ویژه

 

ژنتیک
ریزش ابرو به سبب مشکلات ژنتیکی آنقدر متداول نیست؛ ولی نمی‌توان احتمال آن را نادیده گرفت.

 

  بیشتر بخوانید:  کاشت ابرو 
 

آیا استرس هم در ریزش موی ابروها تاثیر دارد؟
استرس به تنهایی نمی‌تواند علت ریزش شدید مو باشد اما می‌تواند آن را شدید کند یا آغاز آن را جلو بیندازد. به‌طور کلی استرس بسیاری از بیماری‌ها را شدید می‌کند یا سبب پیدایش آنها می‌شود اما در صورتی که استعداد آن در شخص وجود داشته باشد.

 

علت ریزش ابرو, دلیل ریزش ابرو, ریزش ابرو
درمان ریزش ابرو

 

درمان ریزش ابرو
بعد از اینکه متوجه شدید ابروهای شما دچار ریزش شده‌اند، در قدم اول لازم است به یک متخصص مراجعه کرده و با انجام آزمایش‌های هورمونی علل مشکل خود را ریشه یابی کنید. امروزه داروهای شیمیایی زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

بیماتوپروست
این دارو سبب رشد دوباره موها و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.  این درمان به صورت موضعی است و لازم است تا دارو مستقیما بر روی ابرو مالیده شود. هر چند امکان دارد که بیماتووپروست باعث پیدایش عارضه هایی مانند خارش شود.

کورتیکواستروئیدها
کورتیکواستروپیدها بیشتر به صورت کرم یا ژل در بازار پیدا می‌شوند و سرعت ریزش مو را کاهش می‌دهد. البته نوع تزریقی این دارو هم وجود دارد که در موارد شدید داده می‌شود.

 

ماینوکسیدیل
این دارو باید لااقل دو بار در روز استفاده شود تا اثر آن را ببینید. بیشتر از این دارو برای برطرف کردن ریزش سکه‌ای مو استفاده می‌شود.

 

کاشت ابرو
کاشت ابرو طبیعی یا همان پیوند ابرو به روندی گفته می شود که متخصص طی آن ابتدا موها را از کناره های گوش یا همان بغل گوش (به علت اینکه موهای کناره گوش نرم تر و مانند موهای ابرو می باشد) برمی دارد و در امتداد ابروهای شخصی که کاندید کاشت ابرو است ، کاشته می شود.

 

راهکار‌های خانگی برای درمان ریزش ابرو
- روغن کرچک

- دانه شنبلیله

- روغن رزماری

- روغن بادام

- سیر

- وازلین

- سرم تقویتی

 

منیع: https://www.beytoote.com/attire/hair/reason3-hair-loss.html

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

رفع ریزش مو

ز طریق روش های مختلفی برای رفع ریزش مو اقدام میکنیم و به کلینیک ها مختلفی مراجعه کرده ایم ، اما بدلایل مختلف به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم .

اما در این بین با افرادی مواجه میشویم که میدانیم قبلا دچار ریزش مو بوده اند ولی اکنون موهای زیبایی دارند !

وقتی از برخی از این آقایان و خانم ها پرسیدیم که چگونه و از چه طریق توانسته اند مشکل ریزش مو خود را برطرف کنند ، از پزشکان و متخصصین کلینیک ایران نوین نام بردند و بهترین راه حال این مشکل را مراجعه به این کلینیک دانستند .

اما چه ویژگی هایی در کلینیک ایران نوین باعث محبوبیت آن شده است ؟

کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین با  15 سال تجربه  و بهره  گیری از ماهرترین، مجرب ترین و برجسته ترین متخصصین و کادر پزشکی و با استفاده از آخرین متدها و برخورداری از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه زیبایی از معتبرترین مراکز زیبایی در ایران و منطقه می باشد. این کلینیک در طول مدت فعالیت چندین ساله خود بهترین خدمات را ارایه نموده و از حیث کیفیت و مشتری مداری نسبت به سایر مراکز متمایز و مورد توجه می باشد. تلاش کادر پزشکی کلینیک در جهت رسیــــدن به بهترین نتیجــــه خرید اینترنتی براش آرایشی درمـــانی می باشد.

کاشت مو
در ادامه برخی از مهمترین نکات و راهکار هایی که در رفع ریزش مو موثر است بررسی میکنیم .

 

ترمیم مو و تقویت مو

ریزش مو دلایل بسیاری دارد ، اما قبل از هر چیز باید علت ریزش مو بررسی شود. بطور تقریبی در حدود 80 تا 100 هزار تار مو در سر وجود دارد که بیش از هشتاد درصد آنها در حال رشد هستند . بطور متوسط در روز  50 تا 100 عدد مو ریزش میکند.

درمان طاسی قدمت طولانی داشته و زنان و مردان از 5000 سال پیش به دنبال درمانی برای ریزش مو خود بوده اند. اولین درمانها از نسلی به نسل گذشته و اکنون در کتابخانه پزشکی شفا دهنده های مصر قدیم گنجانده شده. امروزه ما در زمانی زندگی می کنیم که انواع درماهای دارویی و جراحی ریزش مو وجود داشته و طاسی را بطور کامل می توان درمان نمود. در چند سال اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه کاشت مو بوجود آمده و مقالات متعددی در این زمینه به چاپ رسیده است.

حال مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر و سریع تر از مو های رویش یافته جدید باشد و یا رشد مو های جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل مو ها کم شده و فرد متوجه کاهش حجم موهایش خواهد شد.

تفاوت روش ترمیم مو و تقویت مو شما با سایر روش های کاشت مو چیست؟؟؟

1- در کلینیک تخصصی ایران نوین، بجای روش جراحی زیبایی و کاشت مو که معایب و عوارض منفی فراوانی هم دارد از روش ترمیم مو به سبک کاملا اصولی و علمی برای زیباتر شدن و کاشت مو در خانم ها و آقایان استفاده می  شود .

2- در روش ترمیم مو ، موهای فرد به هر میزان و سطحی از کم پشتی و ریختگی که باشد با این روش می توان آنرا پرپشت نمود. بطوریکه ظاهر فرد و خط رویش آن Hair lineکاملا طبیعی است و به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست.

3- در این روش از ترمیم مو هیچ گونه عملیات پزشکی (دارو، کاشت مو، جراحی زیبایی و…) استفاده نمی شود. و فرد در یک جلسه کاملا موهای طبیعی مورد نظر خود را بدست می آورد.

4- این روش مورد تاییدFDA سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا نیز می باشد.

در کلینیک تخصصی کاشت مو و کاشت ابرو ایران نوین خدمات کاشت مو، کاشت ابرو، پیوند مو، ترمیم مو و تقویت مو به صورت کاملا تخصصی و با مدرن ترین دستگاه ها و مجرب ترین پزشکان انجام می گیرد.

پیوند مو و کاشت مو طبیعی

کاشت مو و پیوند مو این روزها با چند روش انجام می شود، که اغلب آن ها بسیار مطمئن هستند و تا به حال نیز نتایج خوبی دیده شده است و اکثر بیماران از انجام آن رضایت داشته اند. هرچند این عمل بسیار ساده و بی خطر است اما رعایت کامل نکات ایمنی و  تخصص پزشک برای حفظ سلامت بیمار و به دست آمدن نتیجه مطلوب ضروری است، همچنین به دلیل حساسیت زیاد این عمل لازم است به طور تیمی انجام شود.

بنابراین اگر شما هم داوطلب پیوند مو هستید، نخستین گام مهم یافتن یک جراح باتجربه است تا در قبال صرف وقت و هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخش برسید و همچنین لازم است که خودتان نیز اطلاعات بیشتری درباره پیوند مو بدانید. این روزها 2 روش FUTو FITجزو رایج ترین روش های کاشت مو هستند که با مشورت پزشک خود می توانید مناسب ترین را انتخاب کنید، در واقع فولیکول های مو را به صورت تک تک و با همان حالت طبیعی می کارند، موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.


لیزر موهای زائد

اگر قصد خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی را دارید یا اگر جوش ها و موهای زیر پوستی خسته تان کرده است و دنبال یک مرکز مناسب برای لیزر موهای زائد می گردید حتما قبل از گرفتن وقت ویزیت، این مقاله را بخوانید تا با تمام بایدها و نبایدهای لیزر موهای زائد آشنا شوید. دکتر احسانی، متخصص پوست و مو به برخی از سؤالات رایج در این زمینه پاسخ می دهند.

1- تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است و آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها میشود؟

برای درمان موهای زائد 3 روش وجود دارد:دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی شود. ما معمولا 4 تا 6 جلسه به فاصله ماهی یک بار برای صورت و به فاصله 3 ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می کنیم. معمولا با انجام 4 تا 7 جلسه تعداد موها خیلی کمتر می شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی کند.

2- بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر، نتیجه تا چه زمانی ماندگار است؟

معمولا بعد از 4 تا 6 جلسه لیزر هر 6 ماه یک بار (بین 3 تا 4 بار) آن را شارژ می کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط 60 تا 80 درصد کم می شود.

 

3- آیا  لیزر موهای زائد می تواند مضراتی هم داشته باشد؟

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و  کانتور وهایلایتور الاتزا جای آن لک های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

 

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

کاشت مو با الانزا

کلینیک پوست و مو (رز) تنها با این هدف راه اندازی شده است که رویای زیباتر شدن را برای افراد گوناگون به حقیقت پیوند بزند. راز زیبایی افراد مشهور در پوست لطیف و درخشان و موهای پرپشتی که دارند نهفته است. این افراد همیشه بیشتر از دیگران در جامعه مورد توجه واقع شده و به عنوان یک اسطوره که اکسیر جوانی درون بدنشان دارند شناخته می‌شوند. الانزا سلبریتی‌ها و بازیگران سرشناس، ورزشکاران، هنرمندان و... از همان بدو تولد زیبا و جوان نبوده‌اند، بلکه این مراقبت درست از پوست و موی آن‌ها بوده که آن‌ها را به الگوهای جامعه مبدل ساخته است و سبب شده طرفداران زیادی در اطراف این آدم‌ها جمع شوند و درون قلبشان آرزو کنند که کاش می‌توانستند گوشه‌ای از این زیبایی خدادادی را داشته باشند.


کاشت مو برای آن‌هایی که همیشه در رویاهایشان موهای پرپشت دارند.
کم شدن موهای سر یکی از مهم‌ترین عواملی است که زیبایی ظاهری افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مشکل اغلب در سنین بالا و با افزایش سن رخ می‌دهد و به مرور سبب طاسی قسمت جلویی سر، طاسی پشت سر و... می‌شود. ریزش موها معمولاً به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و به مرور بیشتر و بیشتر می‌شود.


این مشکل علاوه بر افراد مسن برای افرادی که در اوج جوانی هستند و به شدت به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. افرادی که در جوانی دچار ریزش مو می‌شوند یا به علت رخ دادن بیماری‌هایی مانند سرطان موهای زیبا و پرپشت خود را از دست می‌دهند، اعتماد به نفس کافی برای ظاهر شدن در اجتماع و بین دوستان خود را ندارند. به همین دلیل افراد طاس و کم مو روز به روز گوشه گیرتر و منزوی‌تر می‌شوند و سرانجام ممکن است افسردگی گریبان گیر آن‌ها شود!


علم پیشرفت کرده و به واسطه پیشرفت علم دریچه‌های جدیدی در علم پزشکی باز شده است که بیماری ریزش مو را به کمک آن‌ها می‌توان درمان کرد. متخصصین کلینیک پوست و مو (رز) مراحل کاشت مو  را به دقت و به بهترین نحو انجام می‌دهند و از بهترین روش کاشت مو برای بازگرداندن موهای از دست رفته فرد استفاده می‌کنند. در این مرکز خدمات کاشت مو برای بانوان و آقایان در تمام سنین ارائه می‌شود و هیچ فردی برای داشتن موهایی پرپشت و شفاف محدودیتی نخواهد داشت.
 

 

کاشت مو,کلینیک پوست و مو,کاشت ابرو
 
ابروی خود را با کمک روش کاشت ابرو حالت دهید.
با وجود این که زیبایی برای تمام موجودات این کره خاکی اهمیت زیادی دارد، اما خانم‌ها بیش از تمام موجودات زنده زمین به زیبایی و آراستگی ظاهری خود اهمیت می‌دهند. اصلی‌ترین عنصری که یک زن را نسبت به دیگران زیباتر نشان می‌دهد، چشم و ابروی اوست. ابروهایی که شاعران زیادی در وصفش اشعار بسیار سروده‌اند و خود را در بند کمان ابروی یار دیده‌اند، به دلایل مختلف ممکن است شبیه به یک خط باریک و کشیده شود که برای پوشاندن عیب آن‌ها مجبور شوید مدام از مداد ابرو و سایه ابرو استفاده کنید.


هر چند این راه حل موقتی است و باید راه چاره‌ای اساسی‌تر انتخاب شود. کلینیک پوست و مو (رز) برای زیباتر شدن بانوان و حفظ پیچ وخم ابرو نیز تدابیری اندیشیده است. کاشت ابرو طبیعی با استفاده از موهای خود فرد از جمله خدماتی است که توسط متخصصین این مرکز ارائه می‌شود.


کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو (رز) همانند کاشت مو روش‌های مختلفی دارد و طرح‌های مختلفی با توجه به چهره فرد می‌توان برای این کار در نظر گرفت. به همین دلیل متخصصین این مرکز در قدم اول با بیمار درباره روش کاشت ابرو، مراحل کاشت و... صحبت می‌کنند و پس از اتمام کاشت نیز از وی می‌خواهند مراحل مراقبت از ابرو را به دقت انجام دهد تا بتواند همیشه ابروی پرپشت و زیبا داشته باشد.
 

کاشت مو,کلینیک پوست و مو,کاشت ابرو
 
با تزریق چربی بدنی توپر و صورتی زیبا داشته باشید.
هیچ فردی دوست ندارد به دلیل داشتن بدنی نحیف و لاغر یا صورت استخوانی شبیه افراد رنجور و بیمار به نظر برسد. به همین دلیل افرادی که هر چه می‌خورند چاق نمی‌شود، انواع داروهای شیمیایی و گیاهی را مصرف می‌کنند تا بتوانند زیبایی قابل توجهی داشته باشند؛ اما باز هم با وجود تلاش فراوان تغییراتی که در بدن و صورت این افراد ایجاد می‌شود بسیار نامحسوس است و نمی‌تواند آن‌ها را آن گونه که دوست دارند زیبا و گیرا نشان دهد.


 تزریق چربی یک روش نوین در پزشکی است که در کلینیک پوست و مو (رز) انجام می‌شود و جایگزین مناسبی برای روش تزریق ژل در زیر پوست می‌باشد. در روش تزریق ژل، احتمال وقوع آلرژی و عفونت بسیار زیاد بود و جابجایی ژل در زیر پوست نیز مانع از این می‌شود که افراد زیادی به استفاده از این روش علاقه‌مند شوند.


اما متخصصین کلینیک پوست و مو (رز) از روش تزریق چربی بهره می‌گیرند تا بدن و صورت فرد به صورت طبیعی پر شود. با کمک این روش فرد بدون این که نگران بروز مشکل خاصی باشد می‌تواند با کمک تزریق چربی افتادگی و فرو رفتگی‌های گونه‌ها، بین دو ابرو، لب‌ها، پلک بالای چشم و... را از بین ببرد یا این که از روش تزریق چربی برای پرتر نشان دادن سینه، باسن  و خوش اندام شدن استفاده کند. چربی که در این روش استفاده میشود از نقاطی از بدن فرد  مانند ران و باسن که چربی بیشتری دارند گرفته شده و به دیگر نواحی که نیاز به این چربی دارند تزریق می‌شود.

معیارهای انتخاب بهترین مدل ابرو
انتخاب مدل ابروها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد و زیبایی چشمان را دو برابر می کند . انتخاب صحیح شکل فرم دادن به ابروها در جوان تر نشان دادن چهره نیز بی تاثیر نیست و اگر انتخاب خوبی برای مدل ابروهایتان داشته باشید دیگر لازم نیست آرایش غلیظ داشته باشید . در این بخش از آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک شما را با بهترین مدل های ابرو متناسب با فرم صورت آشنا خواهیم کرد .

مدل ابرو مناسب فرم صورت

ترفندهای انتخاب بهترین مدل ابرو
انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم و ابرو
⦁ اگر فاصله چشم تا ابروی شما کم است بهتر است ابروی خود را نازک کنید تا فاصله بین آن ها زیادتر شود ، این کار به زیباتر شدن و باز شدن چهره تان کمک می کند.

⦁ اگر فاصله چشم و ابروی شما زیاداست بهتراست ابروی خود را از بالا بردارید تا این فاصله کم تر شود. بهترین انتخاب مدل ابرو برای اینگونه چهره ها ابروی پهن است که کمک زیادی به زیباتر شدن چهره می کند.

انتخاب مدل ابرو بر اساس فاصله چشم ها
⦁ برخی از افراد چشمانی نزدیک به هم دارند اما می توانند با مدل دادن صحیح به ابروهایشان زیبایی چهره خود را بیشتر کنند طوری که فاصله چشمشان به نظر نرسد . ابروهای بلند و رو به بالا مناسب ترین نوع ابرو برای این افراد است و بدترین نوع ابرو برای آنان ابروهای تیز و نزدیک به هم است.

⦁ افرادی که چشمانشان با یکدیگر فاصله دارد می توانند با نزدیک کردن تاج ابروها به یکدیگر این فاصله را تعدیل کنند و زیبایی چهره خود را دو چندان نمایند.

ابرو برای چشم ریز

فاکتورهای انتخاب مدل ابرو مناسب
انتخاب مدل ابرو متناسب با فرم صورت
فرم صورت ها براساس میزان طول و پهنای صورت به انواع مختلفی از جمله فرم گرد، کشیده (تخم مرغی)، مربعی و موارد مشابه تقسیم می شود پس بهتر است ابتدا فرم صورت خود را بشناسید و سپس بهترین نوع ابرو را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب مدل ابروبرای صورت های گرد
صورتهای گرد ، صورت هایی هستند که صاف و بدون زاویه هستند. بهترین انتخاب مدل ابرو برای این نوع صورت ها ، ابروهای تیز و زاویه داراست که صورت را استخوانی و کشیده نشان می دهد.

ابرو برای چشمان درشت

مدل ابرو مناسب صورت گرد
انتخاب مدل ابرو برای صورت های کشیده
در صورت های کشیده اندازه طول صورت از عرض یا پهنای آن بیشتر است و باید برای این نوع صورت ها ابرویی انتخاب کنیم که پهنای صورت را بیشتر نمایان کند . بهترین نوع ابرو برای این صورت ها ، ابروی پهن و بلند است.

انتخاب مدل ابرو برای صورت های بیضی
این نوع صورت ها ، استخوانی و تا حدی زیادی به یک تخم مرغ شباهت دارند . بهترین نوع ابرو برای این فرم صورت ، ابروهای پهن ، صاف و بدون زاویه یا با یک قوس ملایم در انتها هستند که صورت را زیباتر و جوانتر نشان می دهند و به تعدیل زوایا کمک می کنند.

ابرو برای صورت بیضی

مدل ابرو مناسب برای صورت بیضی
انتخاب مدل ابروبرای صورت های مربعی شکل
صورت های مربعی شکل در قسمت چانه و فک زوایای زیادی دارند . بهترین مدل ابرو برای تعدیل این زوایا ابروهای گرد و بدون زاویه است .

انتخاب مدل ابروبرای صورت های قلبی شکل
چانه این افراد حالت خاصی دارد که در برخورد اول تمام نگاه ها را به سمت خودهدایت می کند. بهترین فرم و حالت برای افرادی با این خصوصیات در چهره انتخاب مدل ابروهای پهن و تیره و ابروی زاویه دار در انتها است که موجب می شود دیگر چانه مرکز توجه نباشد و چشم ها زیباتر دیده شوند.

 

منبع: https://www.beytoote.com/attire/hair/clinic3-skin-hair.html

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره کاشت مو

فاکتورهای متعددی هستند که در ظاهری زیبا نقش فوق العاده موثری دارند، یکی از این فاکتورها، داشتن موهایی پرپشت است. اما متاسفانه برخی از افراد به دلایل متعددی شامل:وراثت، هورمون و یا افزایش سن از این معیار زیبایی بهره مند نمی باشند. اگر شما هم به دلیل مشکلات هورمونی، عامل وراثت و یا افزایش سن از نداشتن موهایی پرپشت رنج می برید به هیچ وجه نگران نباشید چراکه مرکز زیبایی رویان مو سلامت با ارائه جدیدترین روش ها و متدها در زمینه کاشت مو و پیوند مو می تواند مشکل کم پشتی موی شما را برای همیشه از بین ببرد. ادامه این مقاله را دنبال کنید تا اطلاعات کاملی را در زمینه عمل کاشت مو، روش های مختلف برای کاشت مو، مراقبت های قبل و بعد از عمل کاشت مو، مزایا و معایب آن و هر چیز دیگری که لازم است درمورد کاشت مو بدانید، در اختیار شما قرار دهیم.

امروزه عمل کاشت مو به روش ها و متد های مختلفی نظیر SUT, FIT,FUT, FUE انجام می پذیرد.

کاشت مو به روش سوپر FUE  در حال حاضر بهترین و تضمینی ترین راه برای ترمیم و بازگردانی موهای از دست رفته می باشد و این فرایند در نواحی بسیاری قابل انجام می باشد. روش کاشت سوپر FUE ،روش خارق العاده و شگفت انگیز و غیر متعارفی نیست فقط به دانش و تکنولوژی توانسته نقایص روشهای متداول را بر طرف و به نتایج درخشان در زمینه کاشت دست یابد.


نحوه انجام عمل کاشت و یا پیوند مو
در جدیدترین روش کاشت مو طبیعی جهت جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش یعنی پشت و دور سر موسوم به بانک مو استفاده می شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه تقریبا تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم می باشد که این مزیت تنها در روش کاشت مو امکان پذیر می باشد.

در روش کاشت مو با توجه به اینکه فولیکول موهای برداشت شده در هر ناحیه از پوست بدن قابل رشد می باشند لذا می توان به راحتی عمل کاشت مو را در نواحی مختلف بدن از جمله سر ، ابرو ، ریش وسبیل ،مژه و یا حتی در نواحی جوشگاه یا اسکار ناشی از زخم ها و یا سوختگی ها نیز با موفقیت انجام داد و خوشبختانه موهای جدید نیاز به مراقبت دارویی و غیر دارویی خاصی نداشته و مادام العمر رشد خواهند کرد.

این موها را مانند موهای دیگر می توان شست و حالت داد و کوتاه کرد و بعد از کاشت مو هیچ محدودیتی از نظر اعمالی که می توانید روی مو انجام دهید وجود ندارد.

 پیوند مو
آشنایی با انواع روش های کاشت مو
هر شخصی که دارای مشکل کم پشتی و یا طاسی مو است دارای شرایط منحصربه فردی با سایر بیماران است از این رو پزشکان زیبایی متناسب با شرایط و اولویت هایی که هر بیمار دارد از یک روش و یا ترکیبی از چندین روش برای درمان کم پشتی و یا طاسی نواحی سر، ابرو و ریش آن استفاده می کنند که در ادامه این مقاله به بررسی انواع روش هایی که پزشکان از آن ها برای پیوند و یا کاشت مو استفاده می کنند، می پردازیم.

کاشت مو به روش جدید superFUE
در روشهای قدیمی برداشت مو همراه با آسیب به فولیکول مو انجام میشد و پیازهای مو دچار مخاطره شده و شناسایی پیازهای با چند شاخه موی بدرستی امکانپذیر نبود؛ هوشمند بودن دستگاه سوپر fue منجر به شناسایی پیازهای سلامت و برداشت کاملا موفق بدون آسیب به آنها خواهد بود.

گرافت های برداشته شده در پی آر پی خون شخص تا زمان کاشت نگهداری و تغذیه میشوند و در طی مراحل کاشت به موهای برداشته شده هیچ آسیبی وارد نمیشود و ابن یکی از دلایل عمده در به وجود آمدن تراکم بالا در این روش کاشت است.

یکی دیگر از مزایای هوشمند بودن دستگاه برداشت موی سوپر fue ،شناسایی موهای حاوی رنگدانه و اولویت برداشت آنهاست به همین سبب در افرادی که موهای با تارهای سفید دارند گرافت ها از موهای تیره و حاوی رنگدانه برداشته شده و همین امر باعث زیبا و حجیم تر بنظر رسیدن کاشت خواهد بود.

کاشت ریش و سبیل
کاشت ابرو

مهمترین مزیت های کاشت مو به روش +super FUE
1 -بکارگیری دستگاه هوشمند +super FUE که قابلیت اسکن و شناسایی موهای ضخیم و چند ریشه که مناسب جهت کاشت مو می باشد را دارد و بدون هیچ گونه آسیبی به ریشه موها، عمل برداشت مو را با دقت فراوان انجام میدهد که نتیجه ی کار با این دستگاه باعث ایجاد تراکم موههای کاشته شده به میزان 4-5 برابر نسبت به روشهای سنتی گذشته می باشد.

2- استفاه از سلولهای بنیادی خون خود فرد جهت نگهداری بافت های برداشت شده توسط دستگاه+super FUE

3-(جدید) کاشت خط رویش مو با دستگاه+Implant super FUE که باعث ایجاد حداکثر تراکم ممکن و طبیعی ترین حالت رویش مو پس از عمل می گردد . در این دستگاه بدون نیاز به برش کاشت مو انجام می گردد.

4-(جدید) بیحسی سر با دستگاه بدون درد و بدون سوزن+Needel Less super FUE صورت می گیرد و بدلیل اینکه در این دستگاه هیچ گونه سوزنی بکار نرفته است بنابراین دردی احساس نمی گردد.

کاشت مو به روش FIT
یکی از روش های کاشت و یا پیوند مو روش FIT است. در این روش نیازی به برداشت نوار از پشت سر نیست. بلکه با استفاده از یک پانچ ظریف و فروکردن آن در پوست سر، فولیکول های مو را خارج می کنند.

عمل برداشت مو معمولاً از پشت سر و ناحیه شقیقه انجام می شود. در مرحله بعد فولیکول های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا می شوند. در نهایت شکاف های ظریفی (١ میلیمتری) در محل مورد نیاز در پوست سر ایجاد شده و گرافت ها کاشته می شوند. این شکافها پس از چند ماه کاملاً بهبود می یابند و اصلا قابل تشخیص نیستند.

زمانی که پزشک از این روش برای کاشت موی بیمار استفاده می کند 5 جلسه به طول می انجامد که تا به طور کامل فرآیند کاشت به اتمام برسد چراکه در هر جلسه بین 1000 تا 1500 فولیکول مو از پشت سر برداشته شده و در قسمت های کم پشت کاشته می شود.

 کاشت مو
⦁ مزیت های کاشت مو با استفاده از روش FIT
خونریزی و درد بسیار کم

میزان برداشت بالای فولیکول های مو

عدم نیاز به پانسمان

از بین رفتن جای زخم

⦁ معایب کاشت مو با استفاده از روش FIT
افزایش احتمال آسیب دیدن بخش زنده ریشه مو به دلیل برداشتن فولیکول های مو با استفاده از دستگاه پانچ

پرداخت هزینه بیشتر

افزایش احتمال آسیب دیدگی گرافت ها و همچنین خشک شدن آن ها

تخریب بانک مو

کاشت مو به روش FUT
در این روش از طریق عمل جراحی و با استفاده از تیغ جراحی نواری به عرض 2 سانتیمتر و طولی بین 15 تا 20 سانتیمتر از قسمت مودار پشت سر برداشته شده و محل برداشت بخیه می شود.

سپس فولیکول های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا می شوند. در نهایت شکاف های ظریفی (1 میلیمتری) در محل مورد نیاز در پوست سر ایجاد شده و گرافت های مو کاشته می شوند. این شکافها پس از چند ماه کاملاً بهبود می یابند و اصلا قابل تشخیص نیستند.

 کاشت مو
⦁ مزیت های کاشت مو با استفاده از روش FUT
طبیعی بودن موهای سر

عدم فرورفتگی و یا برجستگی سر

امکان برداشتن موهای دیگر نواحی بدن مانند کتف و یا سینه

افزایش و حفظ کیفیت گرافت ها جهت تکرار دوباره کاشت آن ها

عدم نمایش محل کاشت مو

⦁ معایب کاشت مو با استفاده از روش FUT
احتمال باقی ماندن جای زخم

کاهش حجم بانک مو

خونریزی، تورم سر و صورت

درد در محل برش پوست سر

محدودیت کاشت مو

روش کاشت مو SUT
روش SUT نسبت به دو روش کاشت مو قبلی یعنی روش های FIT و FUT مدرن تر و جدیدتر است. چراکه در تمامی جلساتی که کاشت مو با استفاده از این روش صورت می گیرد عملیات برداشت و کاشت فولیکول ها بدون دخالت دست و تنها با استفاده از دستگاه های اتوماتیک انجام شود.

 کاشت مو
⦁ مزیت های کاشت مو با استفاده از روش SUT
عدم تخریب فولیکول های مو

افزایش سرعت برداشت و کاشت فولیکول های مو

ایجاد خط رویش طبیعی

عدم درد و خونریزی

نداشتن دوره نقاهت

⦁ معایب کاشت مو با استفاده از روش SUT
آسیب رسیدن به نواحی گیرنده و دریافت کننده فولیکول های مو

به جاماندگی حفره های موی کاشته شده

آسیب رسیدن به طور جدی به بانک مو

انتقال بیماری به دلیل استریل نشدن تیوب های انتقال دهنده گرافت مو

پس از بررسی تمامی روش های کاشت و یا پیوند مو قصد داریم به برخی از سوالات که ممکن است در ذهن شما نیز مطرح شده باشد پاسخ دهیم.

علل ریزش موی بانوان و نحوه کاشت مو برای بانوان چیست؟
در کل موی بانوان به دو دلیل دچار ریزش می شود که این دلایل شامل:دلایل هورمونی و پوستی هستند. برخلاف آقایان، متخصصان و پزشکان ابتدا به بررسی علت های ریزش مو در بانوان می پردازند و درصورتی که امکان رفع ریزش و کم پشتی مو با استفاده از دارو وجود داشت برای او دارو تجویز می کنند اما اگر با دارو قابل حل شدن نبود، از مدرن ترین روش جهت کاشت و پیوند مو برای بانوان استفاده می شود.

کاشت مو
نحوه انجام عمل کاشت ریش و سبیل به چه شکل است؟
خدماتی که کلینیک رویان مو سلامت به مشتریان خود ارائه می دهد تنها به کاشت موی سر محدود نمی شود بلکه پزشکان و متخصصان زیبایی این کلینیک به کاشت ریش و سبیل نیز می پردازند. در واقع کاشت ریش و سبیل یک روش درمانی است که آقایان برای پرکردن برخی از جاهای خالی ریش و سبیل خود از آن استقبال خوبی کرده اند. کلینیک رویان مو سلامت برای کاشت ریش و سبیل نیز از جدیدترین متد کاشت مو یعنی، متد superFUE+ استفاده می کند.

 کاشت مو
نحوه انجام کاشت ابرو به چه شکل است؟
یکی دیگر از خدماتی که پزشکان و متخصصان کلینیک رویان مو سلامت ارائه می دهند شامل کاشت ابرو است که از روش مدرن superFUE+ برای کاشت آن استفاده می کنند. استفاده از این روش ها برای کاشت ابرو از مزیت های متعددی برخوردار می باشد که برخی از این مزایا شامل:افزایش تراکم 3 الی 5 برابری ابرو، دارای قابلیت رشد، قابل اصلاح و رنگ کردن و ... می باشد.

کاشت مو
بهترین کلینیک کاشت مو چه کلینیکی است؟
یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو که با استفاده از مدرن ترین روش و متد به انجام عمل کاشت مو در بخش های مختلف سر، ابرو و ریش می پردازد، کلینیک رویان مو سلامت است. متخصصان و پزشکان زیبایی کلینیک رویان مو سلامت قبل از ارائه خدماتی در زمینه کاشت و پیوند مو به شما، به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند و پس از بررسی دقیق علت ریزش مو و کم پشت شدن موهای شما با استفاده از مدرن ترین روش های کاشت و یا پیوند مو موجب می شوند تا شما با کمترین میزان از درد، خون ریزی و عوارض با کم پشتی موهای خود برای همیشه خداحافظی کنید.

هزینه کاشت مو بر اساس مقدار موهای پیوند شده تعیین می شود . و بیمه هزینه آن را تحت پوشش قرار نمی دهد. در رویان مو سلامت می توانید بعد از کاشت مو بیمه نامه ی ایران را دریافت نمایید.

ضمانتنامه کتبی از رویان کلینیک برای کاشت مو
مفتخریم که اعلام نماییم برای اولین بار بیمه ایران با توجه به کیفیت کارشناسی شده عمل های کاشت موی انجام شده توسط مجموعه های رویان طی قراردادی نسبت به ارائه بیمه نامه رویش مو و تامین تراکم موی استاندارد اقدام نموده است.

شرایط عمومی بیمه عبارت است از بیمه مسئولیت کیفیت خدمات کاشت مو بیمه گذار، بدین معنی که چنانچه بیمه گذار در نتیجه عیب و نقص کیفی محصولات مورد کاشت و خدمات انجام شده در قبال عدم رشد (80%) هشتاد درصد از موهای کاشته شده در تیپهای یک تا شش در طول مدت حداکثر یکسال خسارت وارد آید. بیمه گر، پس از احراز مسئولیت بیمه گذار تا حدود تعهدات مندرج در قرارداد و با توجه به موارد ذکر شده در ضمانتنامه بیمه گذار نسبت به پرداخت اقدام می نماید.

آیا می توان هزینه کاشت مو را به صورت اقساطی پرداخت کرد؟
یکی از بهترین مراکز کاشت مو، مرکز رویان مو سلامت است که امکان پرداخت هزینه کاشت مو به صورت اقساطی برای مشتریان خود فراهم کرده است تا همه افرادی که از داشتن موهایی زیبا و پرپشت محروم هستند با پرداخت هزینه کاشت مو به صورت اقساطی بتوانند از مدرن ترین روش های کاشت مو بهره برده و موهای پرپشتی داشته باشند.

هزینه کاشت مو چه قدر است؟
از آن جایی که کاشت مو در نواحی مختلفی از جمله، سر، ابرو و ریش صورت می گیرد و متخصصان و پزشکان زیبایی مجموعه رویان مو سلامت متناسب با شرایط هر شخصی از روش های متعددی برای رسیدن به نتیجه مثبت در زمینه موهای پرپشت استفاده می کنند هزینه ها متغییر هستند و معمولا براساس فاکتورهای زیر تعیین میشود:

⦁ تعیین هزینه بر اساس تعداد تار مو

⦁ تعیین هزینه بر اساس تعداد گرفت مو

⦁ تعیین هزینه بر اساس نوع تکنیک برداشت و کاشت مو

⦁ تعیین هزینه بر اساس وسعت طاسی

ما در ابتدا برای فرد مراجع کننده کاشت مو معاینه کامل را انجام می دهیم اندازه گیری های وسعت طاسی و وسعت و تراکم بانک مو را مشخص مینمایم و برای بیمار تعیین می کنیم کدام روش بهتر است و اگر روش های دیگر انجام شود چقدر از سر پوشش داده می شود و بر این اساس قیمت کاشت مو تعیین می شود و قیمت پیشنهادی اعلام می شود. برای دریافت قیمت تقریبی کاشت مو خود می توانید در ساعات کاری کلینیک رویان مو سلامت با شماره41936 (021) 22885890-95 - (021) تماس حاصل فرمایید و نوبت مشاوره حضوری رایگان دریافت کنید. اما اگر امکان حضور ندارید می توانید از طریق پیام رسان های تلگرام به ای دی @royanmoobot ، واتس آپ به شماره09190125460 پیام ارسال کنید و عکس سه ناحیه روبرو، بالا و پشت سر خود را ارسال نمایید تا بعد از بررسی پزشک متخصص هزینه تقریبی کاشت مو شما را اعلام نماید.

جدیدترین روش کاشت مو چیست؟
همانطور که در آشنایی با انواع روش های کاشت مو اشاره کردیم یکی از جدیدترین روش ها و متدهای کاشت مو که متخصصین و پزشکان زیبایی مجموعه رویان مو سلامت از آن برای کاشت و یا پیوند مو استفاده می کنند، روش superFUE+ است.

بهترین سن کاشت مو، چه سنی است؟
درصورتی که طول موهای شما به بیش از 3 یا 4 میلی متر رسیده باشد این امکان برای شما وجود دارد که به مجموعه رویان مو سلامت برای کاشت و پیوند مو جهت داشتن موهایی طبیعی و پرپشت مراجعه کنید. البته باید اشاره کنیم که برای کاشت مو سن مشخصی تعیین نشده است اما متخصصان و پزشکان زیبایی مجموعه رویان مو سلامت به تمامی اشخاصی که قصد کاشت مو را دارند این است که اگر در بازه سنی 18 تا 28 سالگی هستند بهتر است تا زمانی که سن آن ها به 28 سال افزایش پیدا می کند برای انجام عمل کاشت مو صبر کنند و پس از رد شدن از 28 سالگی اقدام کنند.

قبل از کاشت مو چه مراقبت هایی باید انجام دهیم؟
⦁ ترک سیگار دو هفته قبل از عمل کاشت مو

⦁ ترک مصرف قرص ویتامین E تا سه هفته قبل از عمل کاشت مو

⦁ در جریان گذاشتن پزشک در زمینه داشتن هر نوع بیماری

⦁ استحمام یک روز قبل از عمل کاشت مو و شستن موها با نرم کننده

⦁ ترک مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و یا ناپروکسن یک روز قبل از عمل کاشت مو

⦁ عدم اصلاح مو تا سه هفته قبل از عمل کاشت مو

⦁ خوردن یک وعده غذای کامل و مفید قبل از عمل کاشت مو

⦁ استراحت کافی در شب قبل از عمل کاشت مو

بعد از کاشت مو چه مراقبت هایی باید انجام دهیم؟
⦁ استراحت تا سه روز بعد از عمل

⦁ قراردادن دو بالشت در زیر سر به صورت نیمه خوابیده در شب های اول بعد از عمل

⦁ اجتناب از انجام کارهای سنگین تا یک هفته بعد از انجام عمل

⦁ اجتناب از خم کردن سر به سمت جلو تا دو هفته بعد از انجام عمل

⦁ گرم و مرطوب نگه داشتن پشت سر در طول شبانه روز تا دو هفته بعد از عمل

⦁ مصرف داروهای تجویزشده به خصوص آنتی بیوتیک ها

⦁ اجتناب از مصرف قرص آهن تا یک هفته بعد از عمل

⦁ شستشوی سر به صورت روزانه با استفاده از شامپوی تجویز شده توسط پزشک به صورت خیلی آرام و ملایم

⦁ اجتناب از ورزش های سنگین تا یک ماه بعد از عمل

⦁ محافظت از سر در برابر خوردن ضربه

⦁ اجتناب از خشک کردن موها پس از استحمام تا دو هفته بعد از عمل (بگذارید موها خودشان به صورت طبیعی خشک شوند)

⦁ اجتناب از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و گردوغبار

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

مژه های بلند

شما به راحتی می توانید با مواد طبیعی مژه های بلندتر و پرتر داشته باشید؛ برای این کار کافی است به مدت ۲ تا ۳ هفته از یکی از این روش ها استفاده کنید تا در طول، حجم و رنگ مژه هاتون تغییر ایجاد شود.


کاشت مژه یکی از روش های خطرناک برای پرپشت کردن مژه هایتان است زیرا مواد موجود در چسب ها مانند فرمالوئید باعث ناراحتی چشم ها میشود. در صورت استفاده نادرست ممکن است مژه های طبیعی نیز کنده شود.

 

مژه های بلند,پرپشت کردن مژه ها,کاشت مژه

 
دیجی‌کالا(تهران): جذب راننده با خودرو (با پاداش های مناسبتی و وعده غذایی)

ارزون ترین بلیط هواپیما رو از سفر مارکت بخر


شما به راحتی می توانید با مواد طبیعی مژه های بلندتر و پرتر داشته باشید؛ برای این کار کافی است به مدت ۲ تا ۳ هفته از یکی از این روش ها استفاده کنید تا در طول، حجم و رنگ مژه هاتون تغییر ایجاد شود.

پیشنهادها :
1 - یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین خوب مخلوط کنید و با گوش پاک کن روی مژه هاتون بمالید و بگذارید یک ساعت بماند، بعد با آب سرد بشویید. این کار رو هفته ای ۳ بار تکرار کنید. زرده تخم مرغ غنی از امگا۳، چربی، ویتامین E و میکرونیوترینیت است که با خشکی و شکنندگی مقابله می کند و باعث می شود مژه های شما سالم، قوی و پرپشت شود. گلیسیرین هم به عنوان نرم کننده عمل می کند و با حفظ رطوبت، مژه ها را نرم و پرپشت نگه می دارد.

 

https://elanza.com/category/contact-lens 
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

2 - روغن بادام، زیتون و نارگیل را با هم مخلوط کنید و با استفاده از برس ریمل تمیز به مژه ها بمالید. از ریشه شروع کنین، به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. این کار را ۴ تا ۵ بار قبل از خواب تکرار کنید. روغن بادام غنی از ویتامین های A،B و E است و باعث تقویت مژه ها می شود. روغن نارگیل، باعث رشد بیشتر و تیره شدن مژه ها می شود. روغن زیتون، غنی از ویتامین E و اسیداولیک است.

 
پیشنهاد ویژه
بستنی ژلاتو,دسر آماده,سفارش بستنیفقط یکبار امتحان کنی،بستنی دیگه‌ای نمیخوریمد و پوشاک,زیور آلات ، طلا وجواهر (سنگ های قیمتی،گردنبند، گوشواره ، دستبند و..)انگشتر تک و منحصر به فردسیسمونی,سرویس خواب نوزاد,شوینده نوزاددنبال لوازم لوکس سیسمونی واتاق نوزادی؟

مژه های بلند,پرپشت کردن مژه ها,کاشت مژه

 

3 - کپسول ویتامین E و ژل آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنید و با کمک گوش پاک کن به مژه ها بمالید. ویتامین E به رشد و پر حجم شدن مژه ها کمک می کند. آلوئه ورا نیز باعث تغذیه مژه ها می شود.

4 - وازلین رو به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به مژه ها بمالید. رطوبت وازلین باعث میشه پوسته های روی پلک ها کم شود. وازلین باعث بهبود جریان خون و در نتیجه رشد مژه ها می شود. خیلی دقت کنید که مواد داخل چشم تان نشود. بهتر است زمانی که از منزل خارج نمی شوید از این روش استفاده کنید.

تمام مواردی که باید در مورد تقویت مژه و انواع مژه بدانید را در ادامه ببینید.
 

برای پرپشت کردن مژه ها راههای متفاوتی وجود دارد که مربوط به رعایت و دنبال کردن رژیم غذایی و راههای طبیعی دیگر  و همچنین استفاده از روش اکسنشن و یا کاشت مژه می باشد. حتما این سوال برایتان پیش خواهد آمد که کاشت مژه چگونه است و چه مراحلی دارد و یا اینکه آیا کاشت مژه عوارضی برای سلامت چشم به همراه دارد یا خیر؟

به طور کلی خانم ها می توانند برای این که مژه هایی پرپشت و بلند داشته باشند می توانند از سرم های بلند و تقویت کننده، مژه های مصنوعی چندبار مصرف، اکستنشن های مژه و محصولات دیگر برای زیباتر کردن مژه های شان استفاده کنند اما مساله این است که تمام این راهکارها در طولانی مدت جواب نمی دهند و کوتاه مدت هستند، به این ترتیب نکاتی وجود دارد که باید درمورد اکستنشن مژه یا کاشت مژه مصنوعی بدانید. 

 

چند نوع کاشت مژه داریم؟

دو نوع کاشت داریم؛ کاشت دائم و موقت. در کاشت موقت مژه ها یک هفته دوام می آورند. این نوع کاشت به دلیل چسبی که استفاده می شود، ماندگاری کمتری دارد. کاشت مژه مصنوعی روش جدیدی است که به شما کمک می کند تا مژه های تان را بلندتر و خوش حالت‏تر کنید و زیباتر به نظر برسید. اما قبل از اینکه برای این کار تصمیم بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید شاید بعد از خواندن این مطلب، از انجام آن پشیمان و شاید هم برای کاشت مژه اصرار داشته باشید. در نهایت تصمیم با شماست. تعداد مژه ای که برای هر فرد انتخاب می شود، بستگی به تعداد مژه های خود فرد دارد. 

چنانچه  فردی تعداد مژه های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی می تواند مژه بکارد. به دلیل اینکه مژه های مصنوعی روی مژه های طبیعی کار می شوند و اگر شخص مژه های کمی داشته باشد به همان اندازه می شود برایش مژه اضافه کرد. معمولا هزینه مژه ها دانه ای پنج الی شش هزار تومان است که باید در کل برای کاشت اولیه دائم حدود250 تا 350 هزار تومان پرداخت کنید و برای هر دوره ترمیم که هر دو الی سه هفته یک بار است بسته به مقدار آسیبی که در آن مدت به مژه ها وارد شده و تعداد مژه ای که ریخته، حدود 60 تا 70 هزار تومان هزینه کرد. 

 

مژه های یکبار مصرف 

 بعضی افراد برای استفاده از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می دهند از مژه های مصنوعی یکسره و یک بار مصرف که در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است، استفاده کنند که قیمت یک جفت آن به همراه چسبی که همراه مژه است، بین 6 تا 10 هزار تومان است. 

 طریقه استفاده از آنها به دلیل یکدستی و به هم چسبیدگی آنها خیلی آسان است. فقط کافی است چسب را به مژه مصنوعی زده و به آرامی، با استفاده از یک موچین آن را بالای پلک خود بچسبانید. بعد از استفاده می توانید صورت خود را با احتیاط و با آب گرم بشویید و آرام مژه را از پلک جدا کنید. این مژه ها یک بار مصرف بوده و استفاده مجدد از آنها احتمال دارد چشم تان را آلوده کند.

 کاشت مژه

https://elanza.com/

نحوه اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

 اکستنشن مژه، مژه هایی مصنوعی است که یک به یک به مژه های طبیعی فرد چسبانده می شود تا ضخامت، طول، رنگ و حالت مژه ها را زیباتر نشان دهد. این اکستنشن ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم یا حتی موی انسان ساخته شده اند. استفاده از مژه های مصنوعی از قدیم مرسوم بوده است، اما تفاوت بین راه های قدیمی و جدید این است که امروزه، مژه های مصنوعی به جای پوست پلک که باعث آسیب دیدگی بیشتری می شود، به مژه های فرد چسبانده می شود، بنابراین ظاهری زیباتر ایجاد خواهد کرد. تفاوت دیگر اینکه مانند مژه های مصنوعی در قدیم از چسب های مضر استفاده نمی شود و چسب‏های مخصوص این کار به بازار آمده است. 

 

آیا چسب مورد استفاده مضر است؟

 ممکن است افرادی به چسب های مخصوص کاشت مژه حساسیت داشته باشند. اگر فردی حساسیت داشته باشد ممکن است دچارعفونت لایه نازک بالای چشم شود و این خطری است که می تواند فرد را تهدید کند. این نوع عفونت بینایی افراد را تهدید نمی کند اما ممکن است برای مدتی تا از بین رفتن عفونت فرد دچار تاری دید شود. چندین نوع چسب در بازار موجود است که از لحاظ زمان خشک شدن با هم تفاوت دارند. ممکن است برای تان این سوال پیش بیاید که اگر هنگام کاشت چسب درون چشم بریزد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

اما باید بدانید در کل مدت کاشت، چشمان فرد بسته است، به همین دلیل از این جهت خطری چشم فرد را تهدید نمی کند. اما لازم است قبل از انجام کاشت مژه، مطمئن شوید که چسب استفاده شده به چشم شما آسیب نمی رساند. چسب مژه دارای مقادیری مواد شیمیایی است اما این مواد فقط در مواقع حساسیت احتمالی یا گذشتن تاریخ انقضا باعث ایجاد خطر برای چشم ها می شود و عفونت خاصی به چشم نمی رساند. با انتخاب یک متخصص در این کار می توانیم مطمئن شویم کارمان به درستی و بی هیچ مشکلی انجام خواهد شد. 

 

راهکاری برای تشخیص حساسیت

اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد آنها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد. اما اگر در آن مدت مشکلی برایش پیش نیامد، می تواند ادامه کاشت مژه را انجام دهد ولی اگر بعد از کاشت فرد احساس ناراحتی روی چشم داشته باشد و فشاری روی چشم هایش احساس کند، بهتر است برای مدتی کاشت را انجام ندهد. 

 

ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

افرادی که تصمیم دارند کاشت مژه را انجام ندهد باید بدانند این مژه های مصنوعی معمولا بین دو تا چهار هفته و اگر خیلی مورد مراقبت باشند تا شش هفته ماندگاری خواهند داشت. 

 

آیا با کاشت، مژه های طبیعی می ریزند؟

 کاشت مژه باعث از دست دادن مژه های طبیعی نمی شود. این روند عوارض و خطر خاصی به همراه ندارد اما باید خیلی مراقب بود و مهم تر آنکه بعد از انجام کاشت مژه، چشم فرد نباید تا 24 ساعت با آب در تماس باشد تا مژه ها به خوبی بچسبند و روی چشم ها ماندگار شوند. 

 

پس ازکاشت باز هم به ریمل احتیاج است؟

 متخصصان این کار می گویند پس از کاشت مژه مصنوعی، نباید از مداد و ریمل های آرایشی استفاده کرد. در اصل بعد از این کار احتیاجی به آرایش چشم نخواهید داشت. از فرمژه هم روی کاشت مژه نباید استفاده کنید. اگر می خواهید مژه های مصنوعی تان فر باشند، قبل از کاشت با متخصصی که قرار است این کار را انجام بدهد، صحبت کنید. اگر از مژه های تان خسته شدید به هیچ عنوان خودتان اقدام به برداشتن مژه ها نکنید. برای این کار هم لازم است تا به کسی که عمل کاشت را برای شما انجام داده مراجعه کنید. 

 

آیا به راحتی می توان مژه ها را برداشت ؟

 هر چسب مخصوص به مژه یک محلول پاک کننده (Remover) دارد. اگر شخصی بعد از کاشت مژه تصمیم بگیرد آنها را بردارد بهتر است به کارشناسی که کاشت مژه را برایش انجام داده، مراجعه کند تا به وسیله پاک کننده مخصوص، مژه ها را بردارد. به این ترتیب که به وسیله گوش پاک کن پاک کننده را به مژه ها زده و به آرامی ماساژ می دهد. این عمل باعث می شود چسب حل شده و مژه ها به آسانی برداشته شوند. پس توصیه می کنیم خودتان وارد عمل نشوید و کار را به دست کاردان بسپارید.

 

کارهایی که پس از کاشت مژه باید انجام دهیم

بعد از کاشت باید خیلی مراقب مژه ها باشیم. بهتر است چشم های خود را نمالیم و با قدرت آنها را نخارانیم. در زمانی که کاشت مژه داریم بهتر است وارد سونای بخار نشویم، وقتی حمام می کنیم باید مراقب باشیم فشار آب به صورت مستقیم به چشم های مان نخورد. 

 اگر قبل از کاشت برای تقویت مژه های تان از پماد های مختلف استفاده می کردید، بهتر است بعد از کاشت دیگر این کار را انجام ندهید چون چرب شدن مژه ها باعث زودتر افتادن مژه های کاشته شده می شود. هنگام خواب روی شکم نخوابید. انجام این موارد شاید ابتدا کمی سخت باشد اما با گذشت زمان عادت می کنید و دیگر برای تان سخت نخواهد بود. 

 

کاشت به چه کسانی توصیه نمی شود

 کاشت مژه را همه افراد به غیر از کسانی که مشکلات چشمی دارند، می توانند انجام دهند اما کسانی که دارای مژه های بلند و پر هستند بهتر است این کار را انجام ندهند اما بسیاری از خانم ها برای اینکه می خواهند راحت تر باشند و دیگر سراغ ریمل نروند، با وجود مژه های پر و بلند بازهم کاشت را انجام می دهند. این کار با رعایت مسائل ذکر شده مشکلی برای آنها پیش نمی آورد اما پزشکان این کار را پیشنهاد نمی کنند.

اگر حساسیت ندارید، کاشت مژه اشکالی ندارد 

 کاشت مژه به صورت زیبایی و عمل جراحی برای کاشت مژه دو مقوله متفاوت هستند که یکی برای زیبایی انجام می شود و دیگری در مواقع لزوم که فرد دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شده. در جراحی مژه ممکن است لبه های مژه به علت داشتن بافت حساس دچار عفونت شود و در صورت وجود این احتمال، این جراحی انجام نمی شود اما در کاشت زیبایی مژه های مصنوعی با چسب کار می شوند و اگر فرد حساسیتی به چسب نداشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد. 

 روش کاشت موژه

 نحوه مراقبت از مژه های کاشته شده
 

آیا مژه های کاشته شده باید شسته شوند؟

 شست وشوی چشم ها در زمان داشتن مژه های کاشته شده اهمیت خاصی دارد و به دلیل ترشحاتی که از چشم بیرون می آید بهتر است شسته شود. اگر کاشت مژه برای شست وشوی چشم ها محدودیت ایجاد کند ممکن است به مرور زمان چشم دچار آلودگی شود. فردی که کاشت مژه در سالن های زیبایی انجام داده، بهتر است برای شست وشوی چشم ها مراقب باشد تا آب با فشار زیاد و مستقیم با مژه برخورد نداشته باشد. برای شست وشو بهتر است خیلی آرام چشم ها را شست و با یک دستمال مرطوب به آرامی چشم ها را پاک کرد. 

 البته باید مراقب بود تا از دستمال های چرب برای این کار استفاده نکنیم به این خاطر که چربی ها باعث زودتر افتادن مژه ها می شود. مژه های طبیعی هر 4 تا 5 ماه به صورت دانه ای می ریزند و دوباره رشد می کنند، به همین دلیل از نظر پزشکان کاشت مژه مصنوعی مشکل خاصی به همراه ندارد. 

 

تقویت مژه با تغذیه

 مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو شود قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می شود.

 اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. به همین دلیل لازم است که به رژیم غذایی خود مواد مغذی را اضافه کنید.

 مژه ها  هم مثل  سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که با مشاوره با متخصص پوست و مو روند رشد موهای مژه خود را تقویت کنید.

 مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت کنید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می شوند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه ها را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید.  

منبع:

https://namnak.com/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DA%98%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85.p11148

  • اسماعیل سحاب
  • ۰
  • ۰

استفاده از تونر مو

چگونه می توانم با آرایش ترک های پوستم را مخفی کنم ؟اساس این سوال کلیدی است . زیرا با یک موضوع سه مورد از مسائل عمده ی مربوط به سن را مخاطب قرار می دهد . خطوط ، پوست افتاده و لکه های خورشیدی . فرمول کرمی ، پوستهای افتاده که از عصر به آن طرف حالت خود را از دست می دهند را مرطوب و صاف می کند . از کاربرد هر نوع پودری که چروکها را بیشتر نمایان می کند بپرهیزید .

 

1- رنگ درست را انتخاب کنید

 

چندین رنگ را با کشیدن 3 خط از گونه تا خط دهان امتحان الانزا کنید . ( رنگی که روشن تر از پوستتان باشد ، یک رنگ مناسب و یک رنگ تیره تر ) و در نور طبیعی که از پنجره یا در وارد می شود آن را چک کنید . رنگی که به طور یکدست روی پوستتان محو شود ، انتخاب درستی است .


بلیط هواپیمایی که میخواستی ارزون شده از دستش نده

خرید پک 25عددی ماسک4لایه با تخفیف ویژه+ارسال رایگان!


2- آن را به کار ببرید

 
تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات

با دست مقدار کمی از آن را روی نواحی ای که نیاز به ترمیم دارد ( لکه های قرمز یا قسمتهای خراب ) گذاشته و با فرچه یا نوک انگشت روی آن بکشید . برای طبیعی تر شدن آن ، دستتان را به طرف بالا بکشید و به سمت موهایتان آن را پخش کنید ، بیشتر از آن پیشروی نکنید .

3- آماده شوید

 

اگر پوست چربی دارید ، آن را با یک لایه رنگ روشن و رنگ صورت که روی قسمتهای پیشانی ، بینی و چانه با یک برس یا ابر می کشید تمام کنید تا پایه آن را تمام و ترکیب آن را ملایم تر کنید.

تونر مو چیست و برای چه و چگونه استفاده می شود ؟
تونر مو یک محصول مورد علاقه برای بسیاری از افراد محسوب می شود که تناژ زرد و یا نارنجی را روی موهای دکلره شده از بین می برد و معمولاً ردپایی از رنگ بنفش و آبی نیز دارد . زمانی که تونر را به موهای دکلره شده می زنیم ، کمی آن را متمایل به خاکستری ، دودی و یا پلاتینی می کنیم و در نتیجه تناژ موی ما طبیعی تر به نظر خواهد رسید . همچنین باعث سالم تر و براق تر نشان دادن آن می گردد.

همانطور که در ابتدای این بخش از دنیای مد نمناک گفتیم ، تونر برای متعادل سازی تناژ مو به کار می رود اما غیر از تونر می توانید از محصولات دیگری مثل رنگ مو و یا شامپو های بنفش نیز استفاده کنید.

قطعا افرادی را دیده اید که موی آن ها رنگ زرد دارد. در واقع آن ها سعی کردند که موی بلوند داشته باشند اما بیشتر از بلوند ، رنگ زرد به چشم می خورد . احتمالاً در رنگ موی آن ها اشتباهی رخ داده است و علت آن هم این است که این افراد از تونر استفاده نکرده اند.

آنچه در مورد تونر مو و استفاده از آن باید بدانید
تونرها زیرتناژ رنگ مو را تغییر می دهند اما در سایه انداختن آن اثری ندارند به همین دلیل است که آن ها را به موی دکلره شده یا بلوند می زنند زیرا باعث تیرگی مو می شوند و می توانند سایه موی بلوند شما را جذاب تر کنند . از تونر می توانید برای کل موی خود استفاده کنید یا آن را فقط به بخشی از موهایتان بزنید که دوست دارید رنگ آن کمی تغییر کند.

همچنین می توانید آن را فقط به قسمت های هایلایت شده یا به ریشه ها بزنید تا طبیعی تر به نظر برسند . هرچه قدر موهایتان را بیشتر بشویید ، به تعداد دفعات بیشتری برای استفاده از تونر احتیاج پیدا خواهید کرد . تونر را می توانید در منزل و یا در سالن آرایشی استفاده کنید.

تونر رنگ مو

سه نوع محصول مختلف برای تونر مو وجود دارد :
شامپوی بنفش ، تونرهای آمونیاک یا تونر رنگ که جزئیاتی را در مورد آن ها در اختیار شما قرار می دهیم.

تونرهای آمونیاک

تونر هایی که بر پایه آمونیاک هستند رنگدانه موی شما را تغییر می دهند . بنابراین در استفاده از آن ها باید دقت داشته باشید . اگر همین الان دکلره کرده اید ، هنوز موی شما مستعد شکنندگی می باشد پس بهتر است چند روز صبر کنید.

در چند روز آینده شامپو هم مصرف نکنید زیرا باعث خشکی شدیدتر موهای شما خواهد شد . اگر حس کردید که دیگر تحمل این وضع را ندارید ، می توانید از تونر استفاده کنید . البته تونر معمولا با مکمل مخصوص خود استفاده می گردد . نسبت مکمل به نسبت تونر 2 به 1 می باشد.

این ترکیب را باید حدود 30 دقیقه قبل از شستشو ، روی سر خود نگه دارید . از نسبت های درج شده روی بسته بندی تونر استفاده کنید و خلاف آن ها عمل نکنید . هر برند تونر با دیگری متفاوت است ؛ بنابراین نباید سر خود تصمیم بگیرید.

تونر رنگ

یکی دیگر از محصولاتی است که به عنوان تونر از آن استفاده می کنند. این رنگ ها مانند تونر عمل نمی کنند اما می توانند شما را به هدفتان برسانند . بهتر است از رنگ هایی مثل بنفش استفاده کنید که رنگ زرد را خنثی می کنند.

استفاده از این رنگ ها باید به میزان بسیار کم انجام شود . مقدار کمی از رنگ بنفش را با مقدار زیادی نرم کننده سفید مخلوط کرده و حداقل 15 الی 30 دقیقه روی موی خود نگه دارید. سپس موها را آب بکشید.

شامپوی بنفش

بعضی از افراد بدون در نظر گرفتن هیچ فاکتوری ، از شامپوی بنفش استفاده می کنند . بله ! شامپوی بنفش واقعاً بنفش می باشد . تناژ بنفش این شامپو بسیار قوی است . این شامپو باید به مدت 5 تا 10 دقیقه روی سر شما بماند که باعث خنثی سازی رنگ موی تان خواهد شد . این شامپو عالی عمل می کند و برای رنگ های های خاکستری بسیار مناسب است.

شامپو تونر بنفش 

چه زمانی برای موهای بلوند از تونر استفاده کنیم ؟

فقط زمانی می توانید از تونر استفاده کنید که رنگ موی شما شبیه رنگ زرد باشد . در غیر این صورت استفاده شما از محصولات تونر اشتباه است و به نتیجه مورد نظر خود نخواهید رسید . پس زمانی از تونر استفاده کنید که رنگ بلوند موی تان به رنگ زرد تبدیل شده باشد.

استفاده از تونر مو چه نتایجی را در پیش خواهد داشت ؟
تونر های مو طیف وسیعی از رنگ ها را دارا هستند . رنگ هایی مثل عسلی گرم ، خاکستری روشن و یا حتی نقره ای در آن ها وجود دارد . رنگ های قرمز ، قهوه ای نیز در بین آن ها طرفداران بیشتری دارد که می تواند برای موهای تیره مورد استفاده قرار بگیرد.

بهتر است که قبل از خرید تونر از یک متخصص در زمینه رنگ مو سوال کنید تا شما را در خرید رنگ مورد نظرتان راهنمایی کند . اگر برای متعادل سازی رنگ موی خود از یک تونر با رنگ غلط استفاده کنید ، تقریباً با رنگ های عجیب و غریبی مثل رنگ موی سبز مواجه خواهید شد.

استفاده از تونر را چند وقت یک بار انجام دهیم ؟
بسته به روتین هایی که برای مراقبت از مو و شستشوی موی خود دارید ، بهتر است که هر دو الی هشت هفته یک بار از تونر استفاده کنید . دقت کنید که بعد از تونر نباید مستقیما موی خود را شستشو دهید ، زیرا رنگ آن را از بین می برید.

کمتر موی خود را بشویید تا رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد زیرا اگر هر روز به شستشوی موی خود بپردازید ، چربی ها و روغن های طبیعی مو از بین می رود و موی شما خشک خواهد شد به استفاده از نرم کننده ادامه دهید.

نکات بسیار مهمی که هنگام استفاده از تونر مو باید رعایت کنید
هر زمان که از تونر استفاده می کنید و یا دکلره انجام می دهید ، حتماً باید موی خود را آغشته به نرم کننده یا ماسک مو کنید . این ماسک مو ها را می توانید به صورت آماده از داروخانه ها یا لوازم آرایشی تهیه کنید و یا ماسک های طبیعی را در منزل درست کرده و استفاده کنید.

یکی از بهترین ماسک ها برای موهای دکلره شده ، استفاده از روغن زیتون می باشد. مقدار کمی روغن زیتون را روی کف دست خود بریزید. سپس دست خود را به یکدیگر بمالید تا روغن بین دستان شما گرم شود سپس آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . با این کار باعث رطوبت رسانی عمیق موی سر خود و فعال شدن فولیکول های مو می شوید و در نتیجه به رشد موی خود نیز کمک می کنید.

بهتر است تا جایی که احساس راحتی می کنید ، روغن را روی سر خود نگه دارید . باقی ماندن روغن زیتون روی موی سر شما نباید کم تر از 30 دقیقه باشد . روغن نارگیل نیز یکی دیگر از ماسک های مناسب برای رطوبت دهی به موها می باشد .. بهتر است از رسپی هایی استفاده کنید که در آن ها روغن های طبیعی به کار رفته و نرمی و قدرت را به موی شما هدیه می کند.

کاربرد تونر مو

چگونه از تونر مو استفاده کنیم ؟
مانند همیشه به حمام بروید و موهای خود را به طور کامل شستشو دهید . سپس اجازه دهید که موهای شما به طور کامل خشک شود و بعد تونر بزنید . تونر را به قسمت هایی بزنید که به اصلاح رنگ بیشتری نیاز دارند . بهتر است که آن را به بخش مرکزی ساقه ها یعنی بین ریشه و نوک مو اعمال کنید.

اگر قبلاً از تونر استفاده نکرده بودید ، بهتر است که کمی از آن را روی ساقه های موی خود تست کنید. حدود 5 الی 20 دقیقه آن را روی سر خود نگه دارید . اگر احساس کردید که رنگ مو بهبود یافته، آن را آب بکشید.

آیا تونر برای موها ضرر دارد ؟

خیر . تونر به تقویت موی شما کمک می کند و تناژ آن را خنثی می کند و در نتیجه استفاده از آن مفید می باشد . البته نباید در استفاده از تونر زیاده روی کنید زیرا ممکن است به ساقه های موی شما آسیب وارد کند.

تونر باید چه مدت زمانی روی موی ما باقی بماند ؟

http://elanza.com/

مدت زمان اثر بخشی تونر بستگی به عوامل مختلفی از جمله جنس موی شما دارد اما معمولاً تونرهایی که مخصوص استفاده های خانگی می باشند ، مدت زمان کم تری دوام می آورند . تونر های موجود در سالن های آرایشی ، معمولاً اثربخشی طولانی تر یعنی چند هفته ای دارند.

چگونه مدت زمان اثربخشی تونر را افزایش دهیم ؟
همانطور که می دانید ، تونر ها نمی توانند اثر دائمی و همیشگی داشته باشند اما می توانید مدت زمان اثر بخشی آن ها را با در پیش گرفتن نکاتی که در این بخش از دنیای مد نمناک خواهید خواند افزایش دهید.

1. کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید :

فقط پوستتان نیست که باید در برابر نور خورشید از آن محافظت کنید . نور خورشید می تواند رنگدانه های موی شما را نیز از بین ببرد . پس تایم قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کم کنید و همچنین بهتر است که از کلاه آفتابی بر روی روسری استفاده کنید.

2. از سیستم تونر مو به طور منظم استفاده کنید :

اگر موهای خود را در سالن آرایشی به تونر آغشته کردید ، بهتر است که این سیستم را به منزل نیز راه دهید و یک استفاده منظم از آن داشته باشید.

منبع: https://namnak.com/hair-toner.p26096

  • اسماعیل سحاب