خرید و فروش انواع مختلف انگشتر

  • ۰
  • ۰

 هستند که بدن نمی‌تواند آنها را ایجاد کند و بنابراین فرد باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجاند. با این حال، بدن می‌تواند ویتامین D تولید کند. ویتامین D با دیگر ویتامین‌ها کاملاً متفاوت است.

این هورمون استروئیدی است که از کلسترول تولید می‌شود. زمانی که پوست شما در خرید محصولات کدکس از الانزا معرض آفتاب قرار می‌گیرد در بدنتان ویتامین D تولید می‌شودو  به همین دلیل،  به ویتامین D «ویتامین آفتاب» هم می‌گویند. با این حال، قرار گرفتن در معرض آفتاب به ندرت ویتامین D کافی را تأمین می‌کند، بنابراین تهیه آن  را از مکمل‌ها یا رژیم غذایی خاص بر شما ضروری می‌کند.

ویتامین D در چربی محلول است، به این معنی که در چربی‌ها و روغن‌ها حل می‌شود و می‌تواند برای مدت طولانی در بدن ذخیره شود. ویتامینD  به دو شکل اصلی در رژیم غذایی وجود دارد. 

ویتامین D3 (کلکالسیفرول) در برخی غذاهای حیوانی مانند ماهی‌های چرب و زرده تخم مرغ یافت می‌شود، ویتامین D2 (ارگوکالسیفرول) در برخی از گیاهان، قارچ‌ها و مخمرها یافت می‌شود.به نظر می‌رسد از این دو، D3 (کولکالسیفرول) تقریباً دو برابر در افزایش سطح ویتامین D خون موثر است. ویتامین D2 و D3 از نظر بیولوژیکی فعال نیستند. آنها باید در بدن اصلاح شوند تا اثری داشته باشند.

 

فواید ویتامین D و عوارض کمبود آن
ویتامین D به دلیل کمک به متعادل سازی مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، سدیم و منیزیم برای تشکیل استخوان و استخراج سالم شناخته شده است. گرچه ویتامین D نقش مهمی در سلامت اسکلت دارد، اما مزایای آن فراتر از سلامت استخوان برای تمام قسمتهای بدن است. 

به دلیل وجود فراوان این مواد معدنی، همراه با گیرنده‌های ویتامین D در بدن، فواید ویتامین D بسیار زیاد است، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکردهای بیشماری فیزیولوژیکی تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، ویتامین D می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند، فعالیت ایمنی را تنظیم می‌کند، از قلب و عروق پشتیبانی می‌کند سلامتی، تعدیل تعادل قند خون، تنظیم سنتز انتقال دهنده عصبی و موارد دیگر.ویتامین D ناشی از غذا، مکمل یا قرار گرفتن در معرض آفتاب، در اصل به صورت غیر فعال میباشد. 

ویتامین D و سلامت اسکلت عضلانی
ویتامین D از ساختار طبیعی و عملکرد استخوان‌ها و عضلات پشتیبانی می‌کند. از لحاظ تاریخی، عواقب کمبود مزمن ویتامین D در موارد راشیتیسم، یک اختلال اسکلتی که منجر به تضعیف و تحریف رشد استخوان در کودکان بدون منابع غذایی ویتامین D و قرار گرفتن در معرض آفتاب کم می‌شود، به نمایش گذاشته شده است. کمبود ویتامین D نیز بر بزرگسالان تأثیر می‌گذارد، و امکان ایجاد انواع خاصی از شکستگی و ضعف عضلات را افزایش می‌دهد. 

ویتامین D و مغز و سیستم عصبی
ویتامین D به طور قابل توجهی بر روی مغز و سیستم‌های عصبی تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین D مکمل ممکن است باعث خلق و خوی در فصل زمستان شود  چراکه سنتز ویتامین D از خورشید بسیار کم است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که سطح پایین ویتامین D ممکن است با افزایش خواب آلودگی و مشکلات خواب همراه باشد.

ویتامین D و بارداری
شواهد در حال رشد همچنین از فواید ویتامین D در دوران بارداری پشتیبانی می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که در دوران بارداری ، ویتامین D ممکن است خطر بسیاری از عوارض بارداری را کاهش دهد. 

ویتامین D و ایمنی و تنفس
از آنجا که ویتامین D در تنظیم سیستم ایمنی بدن نقش دارد ، ممکن است در شرایط مربوط به ایمنی مانند عوارض حاد و مزمن تنفسی نیز تأثیر مثبت داشته باشد و در صورت بروز علائم آنها کاهش یابد. به عنوان مثال ، مقدار کافی ویتامین نشان داده شده است که D در دوران کودکی و بزرگسالی خطر تشدید مشکلات مزمن تنفسی و علائم آنها را کاهش می دهد.

 
ویتامین D و سلامت قلب و عروق
علاوه بر سیستم تنفسی، تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین D در سلامت سیستم قلبی عروقی نیز نقش دارد و به کاهش خطر عوارض مختلف قلب و عروق خونی کمک می‌کند. به این معنی که هرچه ویتامین D بیشتری مصرف ‌شود، بهبود بیشتری در ساختار رگ‌های خونی مشاهده می‌شود.

ویتامین D و متابولیسم
ویتامین D در بسیاری از فرآیندهای متابولیکی در بدن نقش دارد، تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین D می‌تواند بر عدم تعادل قند خون و عوارض متابولیکی تأثیر مثبت بگذارد. و همچنین مشخص می‌کند که شیوع کمبود ویتامین D ممکن است در بین افراد مبتلا به چاقی (و در افرادی که دارای اضافه وزن هستند به میزان کمتری) و افرادی که خرید محصولات کانفیدنت از الانزا عدم تعادل قند خون دارند بیشتر باشد هرچه وضعیت ویتامین D در فرد بهتر باشد، خطر بسیاری از این عدم تعادل کاهش می‌یابد.

منابع ویتامین D
خورشید:
ویتامین D در واقع یک ویتامین واقعی نیست، زیرا برای دستیابی به آن نیازی به غذا نداریم. نور خورشید به بدن ما اجازه می‌دهد ویتامین D ایجاد کند.
غذا:
ویتامین D در غذاها بسیار نادر است. این ماده در ماهی بیول ، روغن کبد ماهی، قارچ، جگر و تخم مرغ یافت می‌شود اما معمولاً مقدار آن قابل توجه نیست (به جز در روغن کبد ماهی). انواع ماهی پرورشی در مقایسه با انواع وحشی حاوی ویتامین D بسیار کمی هستند. تنها دلیل دریافت ویتامین D از غذاهایی مانند شیر و غلات این است که این غذاها با آن غنی شده اند به طور طبیعی اتفاق نمی‌افتد.

  • ۰۰/۰۲/۰۵
  • اسماعیل سحاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی